bøllefrøene Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Hei.. jeg har helt fra vi kom fra sykehuset vært ganske streng på at skal sove og spise samtidig.. det har funket kjempe bra.. (mat hver tredje time) dette har vært alfa omega til å få dagen til å gå rundt.. jeg har også stort sett hatt samme klokkeslett hver dag. dette har funket bra også nå når de har 2-3 måltider om dagen. gutta har også siden de har var 2 mnd blitt lagt klokka sju.. og de siste mnd sovet til 5-6,mat og så sovet litt til. i forrige uke hadde den ene omgangssyke i fem dager.. det var ganske mye styr og han falt ut av møsnteret sitt.. har brukt lang tid på å få skikkelig matlyst igjen.. nå syns jeg at han vil ha mat hele tiden.. noen ganger bare med to timer mellom.. sutrer hele tiden.. føler han ikke spiser eller får sovet nok.. detter forstyrrer selfølgelig han andre om dagen men mest om natten. han som var syk har begynt å vokne klokka 2.. får mat da og sover da bare til 5... halv seks.. han klarer ofte og vekke andremann.. sån at han sliter med å sovne.. vi har derfor stått opp mye rundt seks.. noe som gjør at han må sove igjen halv åtte.. dermed er de ute av samme rytme for resten av dagen.. å jeg som hadde de rutinene så bra... Noen som har tips til hva jeg kan gjøre.. hadde tenkt til avvening på natta siden de klarte å sove til fem seks.. og tenkte at det blir jo lett.. men hva nå.. han skriker noe helt sinnsykt i fem tiden.. og maten skulle vært der i går. hvordan avenne??? skjønner at de er forskjellig og har ulike behov.. men akkurat maten må jeg prøve å samkjøre!! Vurderer å legge han som sover på eget rom, men vil jo egentlig at de skal vende seg til hverandre.. vi bor jo på en 3 roms!. æsj.. syns bare tvilling dagen er slitsom om dagen.. sinnsykt mye grining og bare tull med rutiner.. gjett om jeg gleder meg til å ha barnevakt til gutta i natt... sove sove sove.. noen som har tips....... gutta er forresten 6 mnd.. spiser 2-3 fast føde måldtider om dagen..
phantomet Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Hei bøllefrøene... skjønner godt at du blir sliten og frustrert...Du som har vært så flink til å samkjøre guttene dine. Men det fins håp! Jeg tror jeg hadde prøvd å være "superstreng" med han som vil spise hele tiden...slik at dere klarer å komme i rytme igjen. Kanskje det er lurt å la han andre få fred og sove litt for seg selv, mens førstemann blir formet tilbake til slik det engang var? Det er jo ingen vists i at han lærer broderens vaner med å våkne hele tiden...? Min erfaring sier at det går mye raskere enn man tror, om man virkelig har bestemt seg for endringen. Vi får snakke om det når vi treffes...kanskje det er noen da som kommer med gode forslag... Lykke til, jeg heier! Klem klem
Silvia Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Hei Bøllefrøene! Jeg sier som Phantomet, prøv å avven. Det kan gå superfort. Selv har jeg jenter på 6,5 mnd som også spiser to-tre måltider med fast føde hver dag. Før de ble 6 mnd hadde de meget sjeldent sovet natta igjennom. Vi bestemte oss for å nattavvenne da de runda halvåret. Det gikk fire netter før begge sov hele natta (19.00-06.00). Det var fire harde netter med til dels mye skriking, særlig fra en av dem, men det er så verdt det i lengden. De siste dagene har de riktig nok våkna mellom 4 og 5, men jeg prøver å holde meg knallhard og ikke gi dem noe mat før 6. Lykke til!
tosmåutenformagen Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 oj, skal vi avvende ungene mat på natten?? våre gutter er 3,5 mnd og har de siste 4 (kryss i taket) nettene sovet fra 20 - 07.00. de sluttet å spise om natten helt selv.. er dette vanlig, eller kommer de til å ville ha mat igjen om natten?? ble litt nervøs her nå kjenner jeg...
Silvia Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Hehe...Tosmåimagen... Det er vel sånn at noen babyer sover natta igjennom fra de er ganske små og fortsetter med det. Mens andre kanskje gjør det en stund, og begynner å våkne mer på natta når de blir større. Du får vel bare krysse fyngrene for at dine fortsetter med å være så flinke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå