Gå til innhold

barnetilsyn-inntil 64%

Anbefalte innlegg

Skrevet

får man 64% hvis man kun har overgangsstødnad som inntekt?

har 60% plass,har det noe å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, for har du bare overgangsstønad(og er hjemme), så har du ikke rett på stønad til barnepass:) En må være aktiv, enten i jobb, skoleelev, eller aktiv arbeidssøker.

Hvor mange % barnepass du har, har ingenting å si.

Skrevet

En trenger ikke å være i jobb/studere før barnet har fylt 3 år og likevel få barnetilsynsstønaden. Var det jeg fikk høre på nav forrige uke iallefall.

Skrevet

det var da rart..da burde jo de på nav sagt noe! hun hjalp meg tilogmed med og fylle ut noen punkter på søknaden. Hm..

Skrevet

Som sagt så er jo nav veldig vinglete da. Jeg venter til jeg får vedtaket å ser jeg. Men er jo rart at de sier to vidt forskjellige ting da.... * Blir ikke klok på disse folka jeg *

Skrevet

Trodde du fikk 64% så lenge du hadde barnet i en barnehage, Må vel være samme om de betaler ut kontantstøtte eller dekker en del av barnehagekostnadene.

Skrevet

Man får ENTEN dekket 64% av barnehageutgiftene, ELLER kontantstøtte. Man får ikke begge deler.

Det kommer rett og slett ann på om du har barnet i barnehage, eller ikke. Du kan jo ikke få dekket 64% av noe du ikke vet summen på. Det er forskjellig fra barnehage til barnehage, hva det koster å ha barnet der. Kontantstøtte får du hvis du ikke har barnet i barnehage og er over 12 månder. Du får altså støtte fra og med måneden etter barnet har fylt 1 år.

Skrevet

Jo, har du dagmamma, så får du begge deler:)

Men du må være i aktivitet for å få de 64 prosentene..... Også før ungen er 3 år.

Hva skal du ellers med bhg? Trenger ikke bhg for å kunne sitte på kafe mens barnet er i bhg.....

Skrevet

Kontantstøtte får man kun om man ikke benytter kommunalt subsidiert barepass, dvs har dagmamma, familiebarnehage uten kommunal støtte, eller er hjemme med barna.

Har du dagmamma kan du hvertfall få dekket 64% av det som er overskytende kontantstøtten vil jeg tro, kontantstøtten skal jo dekke det andre får via subsidert plass, mens stønad til barnetilsyn skal hjelpe med den kotnaden som er utenom, de har ikke noe med hverande å gjøre. Ene er noe alle kan få, andre er spesielt for aleneforsørgere. Mulig man får 64% av hele summen uansett kontantstøtte, det er jo uansett en øvre grense på 3085 per mnd.

I tillegg kan man få redusert betaling i barnehagen ved lav inntekt, vet ikke om dette er noe alle kommuner har.

Jeg fikk beskjed om at man kun kan få stønad til barnetilsyn dersom man er under utdanning, i jobb, eller registrert som reell arbeidssøker, uansett om det er i de første 3 årene, men det er mulig det tolkes ulikt.

Skrevet

Jeg har hatt dagmamma, og fikk full kontantstøtte + at 64% at hele prisen ble dekket at barnepasstønad. Selv med kontantstøtte. Det er jo derfor dagmamma er blitt så dyrt. De benytter seg av at alenemødre får både kontantstøtte og stønad samtidig. Det var det min dagmamma sa, da hun økte prisen(da kontantstøtten ble innført, og hun økte prisen med over 2000,- over natta).

Ikke alle kommuner har ordningen med redusert pris.

Og man må være aktiv for å få stønad til barnepass. Det holder ikke å være hjemme, selv om ungen har bhg-plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...