Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Og jeg er dum som finner meg i det..men det har pågått så lenge nå,burde absolutt tatt tak i det før.Er ikke så tøff at jeg bare tør å si ifra.. :/ Han vet meget godt at jeg ikke akkurat har overflod av penger forsåvidt. Et eksempel: vi var i matbutikken,og han skulle ha øl til en bursdag vi skulle i. Ikke engang da kunne ha betale maten vi handlet,neida jeg betalte ølen og maten. Så senere fikk jeg igjen penger for ølen! Kjedelig å sitte med skrapa tom konto hver måned,mens han sparer 10.000 (til seg selv såklart)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Jammen herlighet, hvorfor finner du deg i det??? Den maten var vel til dere begge, da skal han også være med og betale! Neste gang dere skal handle mat, sier du bare 'idag er det din tur til å betale'. Og fra nå av, hold beinhardt på at dere skal betale annenhver gang. La meg tippe at kjæresten din tjener en del penger. Jeg har vært sammen med et par som har tjent bra, og de har vært gjerrige - kunne aldri spandere noe en eneste måned, ofte var det jeg som betalte mest enda jeg tjente minst. Nå er jeg sammen med en som tjener temmelig slunkent, og han finnes ikke gjerrig!! Bor dere sammen forresten? Her må du passe deg så du ikke går i baret og sitter igjen uten noen ting... insister på at du skal eie halvparten av alt og at dere skal betale alle utgifter likt. Det er bare rett og rimelig!
sullemor Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Det der er din egen feil.. Så lenge du ikke sier i fra så tenker han vel ikke over det. Min kjæreste var sånn før og. Hvis vi var på McDonalds f.eks. så bestilte han mat til seg selv og så fikk jeg bestille min egen mat. Slik var det om det meste. Mat og handling tok jeg meg for det meste av, fordi jeg alltid dro frem kortet mitt først i butikken. Jeg tok det til slutt opp med han (etter ca 1 år som samboere). Nå (ca 2 år som samboere) har han endret seg totalt. Han lirker frem kortet sitt fort når vi handler, og skjønner at jeg ikke har inntekt til å forsørge han også.. Har ikke skjedd en eneste gang at han har kjøpt bare til seg selv etter at jeg gjorde han oppmerksom på hva han pleide å gjøre. Han virket faktisk helt overrasket da jeg tok det opp, og sa at han ikke hadde tenkt over det på den måten. Så derfor vet jeg hva du gjennomgår. Min mann er riktig nok ikke gjerrig.. Han var bare korttenkt.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Er det jeg spørr meg selv om også,hvorfor finner jeg meg i det! Skal prøve å si fra,er bare utrolig pysete :/ Ja han tjener godt,godt over dobbelt så mye som meg. Vi bor ikke sammen,jeg holder igjen pga dette her.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 Jammen kjære deg, det er ikke pysete å la være å si fra om dette, det er rett og slett bare DUMT! Hvis det er fryktelig vanskelig å si noe, så kan du jo begynne å glemme lommeboken når dere skal handle? Og hvis han kommer til deg og skal spise, så er det tomt - du har ikke hatt råd til å handle. Han ene jeg var sammen med kom opp til meg hver kveld de første par månedene vi var sammen. Fikk middag, cola, snop, you name it. Tilslutt ble jeg lei av at jeg aldri ble invitert hjem til ham, og gikk da ned dit en kveld - han ble litt paff da jeg møtte opp! Vi var faktisk sammen i to år og jeg trodde det var mannen i mitt liv - takk gud for at han visste bedre og gjorde det slutt!! Good riddance of bad rubbish, var det ja.. Øv deg hjemme på å si det høyt:: "Idag er det vel din tur til å betale." Lykke til!
Gjest Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Det der er jo ikke bare gjerrig, han forsørger jo rett og slett ikke for familien sin. Hva slags mann er det som ikke ønsker å forsørge for sin egen familie? Hvordan kan han føle seg som en mann viss han ikke sørger for dere? Det der hadde jeg tatt alvorlig, om jeg var deg. Det sier litt om han som person. Du får ta det opp med han på en skikkelig måte. Forstår han det ikke får du ta han med til familievernkontoret. Dårlig økonomistyring og økonomisk uenighet er faktisk en av de vanligste grunnene til samlivsbrudd. Svaret mitt er skrevet i betraktning med at dere har barn sammen og er samboere.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 da har vi vært på butikken og handlet,og han har betalt middager og godis for hele helga!
Gjest Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 Æsj, gjerrighet er en egenskap jeg ikke kan fordra. For endel år sia var jeg i et forhold med en fyr som hadde svært god økonomi, han kjørte dyr og fin sportsbil, kjøpte dyre ting til seg selv hele tida....så jobba han sånn at han av praktiske årsaker bodde hos meg i noen mnd, han hadde jo sin egen leilighet som han betalte på på toppen, men det var annen sak. Jeg var aleneforsørger og hadde svært knapp økonomi. Han betalte ikke engang maten, ikke ei strømregning, ingenting. Til slutt ble jeg drittlei og kasta fyren ut. Etter å ha hinta KRAFTIG om at hna BURDE bidra litt siden han spiste, dusja, sov der, pluss at jeg vaska klærne hans. Ja, til burdagen til guttungens å ga han gutten en eske med lego...som kosta 30kr....jeg var imponert.... Denne mannen hadde flere hundre tusen på bok...så er det sagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå