ME :) Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Jobber på sykehjem med tunge pas som vi løfter og snur på. Er det dumt? Pleier å gå på en styrketime på spenst med vektløfting. Løfter da bare en stor + en middels vekt på hver side (ingen aning hvor mye de veier). Er det dumt? Er så livredd for å gjøre noe som kan føre til en sa... Er 4+4på vei...
Ulle-m-Gullet-&-et-frø Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Jeg jobber også på sykehjem. Jeg tror ikke det er noen fare bare så lenge man løfter med måte Man må nok være mer forsiktig jo lengre ut man kommer i svangerskapet. Tenkte ta dette med jobben opp med legen når jeg skal på første kontrollen
♥♥♥ Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Heisann. Vil bare minne om at man skal forflytte og ikke løfte. Bruke bena og ikke ryggen. Og instruere beboerne til å hjelpe til i forflytning i den grad de mestrer det. I tillegg bør man benytte forflytningshjelpemidler- som personløfter, slide, forflytningsbrett etc.- i den grad man har det tilgjengelig. Pleiere snakker da ofte om at det tar så lang tid å bruke hjelpemidlene, men det er en billig forsikring i forhold til å skade seg selv eller et lite foster... Hilsen ergoterapeut
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Bruk hjelpemidler, det gjør jeg enten jeg er gravid eller ikke. De som synes det går tregt får ikke hjelp fra meg, jeg er ikke på jobb for å knekke ryggen! Ang. forflytnings teknikk. Det er ganske avgjørende at de man jobber sammen med har lært den samme metoden som deg ellers går det dårlig. Jeg jobbet til jeg skulle ut i permisjon sist og det helt uten problemer, håper på det denne gangen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå