Gå til innhold

Hjelp, hva er det med jenta mi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har vært snørrete og hostet litt i to uker. På onsdag da jeg hentet henne i barnehagen hadde hun feber. Hun spiste godt og var i god allmenntilstand. Våknet et par timer etter at jeg hadde lagt henne og sutret litt. Måtte trøste henne en god stund før alt var ok og hun sovnet igjen. Hun er forresten 17 mnd.

Så, i dag da hun våknet nektet hun å ta melk. Litt feber da også så vi holdt oss hjemme. Jeg tenkte at det var best å dra til legen. Han sendte oss igjen på røntgen for å se om det kunne være lungebetennelse. Det var det heldigvis ikke, men hun har vært i dårlig form i dag. Hun vil ikke spise, drikker lite, men ihvertfall litt brus (bare hun får i seg væske!). Når vi la henne ble hun helt vill, hyler og gråter og kaster seg rundt i senga. Hun roer seg litt når vi tar henne opp og leser litt. Hun vil helt klart ned i stua, og jeg vet nesten ikke om hun er sint eller har vondt. Jeg har aldri sett henne slik før og er redd. Det er for øvrig første gang hun har feber.

Ringte legevakten som ba meg gi henne en paracet. Hun har nå fått det og sover, men jeg er på vakt i hele natt.

Noen som har opplevd liknende??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ørebetennelse?

Ofte vondere når de ligger da.

Skrevet

Ja, jeg har tenkt på både det og 2-års jeksler, men vet ikke om de får de så tidlig. Huff, jeg er redd jeg, hysterisk mamma som jeg er..

Skrevet

Prøv å trykk mot øret hennes forsiktig, og se om hun skvetter til eller gråter.

Skrevet

vi har noe lignende pågang her i huset. minsten er snart 17 mnd, og vi har oppdaget at blant annet 2 hjørnetenner har brutt gjennom i løpet av de siste 2 ukene. vi har gitt han litt dentinox, og han har nå også fått øyekatarr i tillegg til forkjølelsen, så vi ser det hele litt an.

Skrevet

Jeg har prøvd å trykke mot øret uten at det ga noen spesiel reaksjon...

tuppemor-75: har han også feber og gråter mye? jenta vår har fått alle tenner unntatt 2 års jekslene, så det må event være de om det ikke er ørene. Men jeg lurer også på om det kan være mage eller urinveisinfeksjon.

Skrevet

han gråter lite p ådagtid, da lager han hovedsakelig klagelyder, og vil bruke smokk og klut, og kose. det hele starter et par timer etter at han har lagt seg. han våkner (litt) og hylskriker, til vi løfter han opp. det hender han fortsetter å skrike etter at vi har løftet han opp. han vrir og vrenger på seg, og snørra og tårene renner, og han kjennes alltid litt varm ut (han ligger i en kortarmet body). den siste uka har han ikke fått paracet, men i forrige uke fikk han et par kvelder, da han våknet og startet med hylinga. da kjente vi at han var veldig varm, og da vi målte hadde han rundt 39. jeg må legge til at han våkner flere ganger pr natt og hyler og skriker. vi har tenkt at det er tennene, samt en kraftig forkjølelse. men vi vet ikke.

Skrevet

Det høres veldig likt ut som hos oss. Tror jeg skal få en ny legetime i morgen for å få sjekket ørene og event for urinveisinfeksjon.

Tusen takk for svar!

Skrevet

lurt å få en ny legetime, slik at du får sjekket det opp, når dere er urolige. jeg har en mann som roer meg ned :) han mener bestemt at det er tenner i kombinasjon med forkjølelse, så jeg må ta det helt med ro, sier han. og min snille mann, tar guttungen hver gang når han skriker om natta. vi får håpe at det bedrer seg her også. jeg er ikke urolig for ørebetennelse, fordi det har han hatt allerede 3 ganger, og da var han annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...