balsam Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 lille mann på 3 mnd er syk.. lett feber og en skikkelig stygg hoste.. har vært forkjølet i en 5-6 dager men ikke noe å bry seg med liksom.. men blitt betydelig myyye verre siden i går...=( hoster masse og ofte til han brekker seg, og har kastet opp pga hoste 2 ganger i dag...=( i tillegg rasler det hver gang han puster ut... kan høre ham helt fra barnerommet og inn i stua...=( etter å ha prøvd å få time hos fastlegen dro vi på legevakta, og legen lyttet på ham, men mente at slik det var da (i 6 tia) kunne vi være hjemme... men jeg måtte komme inn om han ble verre!! men synes det er fryktelig ekkelt å sitte her å ha hele "ansvaret" liksom, jeg er jo ikke lege, og er redd for at jeg ikke skal vite når han er blitt såpass mye verre at han trenger å dra til legen igjen liksom...=/ vet egentlig ikke hva jeg vil med innlegget, men har det egentlig ganske fælt her jeg sitter=(
enik<3M06&L08<3 Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 visst du er usikker, så ta han heller med deg til legevakta igjen og si at du syntes han virker værre... bedre med en gang for mye enn en for lite!
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Høres ut som du opplever den værste siden med å være mor ja:( Høsten er en grusom tid for alle småttiser, med mange viruser som flyter runt:( Skjønner at du har det fælt, men jeg er ganske sikker at du merker på gutten din om han blir værre. Lykke til videre i natten, det kommer til å gå så bra så
xxxJulianexxx Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Når mine er syke pleier jeg å kreve at de tar en CRP (blodprøve) av dem. Da finner de ut om det er virus eller bakterieinfeksjon. Er det bakterier får de som regel noe for det. Er det virus er det lite å gjøre, annet enn å følge med på feberen. Reis til legevakta du. God bedring til babyen din.
balsam Skrevet 4. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2008 ja.. har ei på 3 som har vært myyyyye syk, og har tenkt at med neste mann blir jeg sikkert roligere, men NEI!! huff!! blir nokk ikke mye søvn i natt nei=(
Mom2Two Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Det kan være RS virus da, så det er lurt å følge godt med. Hvis du er usikker, så må du bare dra tilbake og kreve at de ser på han en gang til. God bedring, ikke kjekt med sykt barn.
cammiss Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Det der er aldri noe morsomt. Har du hevet sengen i den ene enden.. det hjelper på hoste- lunger... Men hvordan er det med feber osv.. følg med på den.. Men dra på legevakten hvis du er usikker- God bedring til den lille- nå er det natten for meg.
Tredje barn på vei Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 Var sånn da min jente fikk rsv-infeksjon i april.. Hadde di samme symptomene.. Men et tips som jeg fikk var å telle respirasjonsfrekvensen.. Altså hvor mange ganger barnet puster i minuttet.. Den ska ligge mellom 30-40 når barnet sover.. Snuppa mi hadde 60 når hun ble lagt inn på sykehus.. Det kan være en grei info for legevakta om du ringer dem igjen.. 'Oxo se etter om barnet ditt har inndragninger på magen ved ribbeina når det puster.. Og dra heller en gang for mye... Det gjorde jeg og det angret jeg ikke på. =) Lykke til og god bedring til den lille
balsam Skrevet 5. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. september 2008 takk for at dere tenker på meg!!=) dro til fastlegen i dag..etter en rimelig søvnløs natt...=( hun konkluderte med det samme.. han sliter litt med pusten, men ettersom crp var fin og det ikke er sesong for rs så var det ikke noe de kunne gjøre... senga er hevet, nesespray er gitt og feberen holdes i sjakk...=/ han har raske pustefrekvenser mange ganger i løpet av dagen, men så roer det seg litt før han puster fort igjen..mannen telte i går og da telte han 60 ca.. på et min.. dette opplyste jeg om, men ettersom at han pustet og fikk i seg noe veske var det greit... så får vi se natta ann og dersom morgendagen er lik drar jeg inn igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå