Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Delikat, jeg vet. Men jeg må bare spørre... Jeg vet at jeg har en hemorroide eller to, blør av og til når jeg har avføring. Nå har jeg slitt litt med magen i det siste, vært veldig treg. Bare fått ut noen få klumper. Ikveld fikk jeg skikkelig vondt i magen, var helt sinnsykt. Fikk etter en time skikkelig avføring. Da blødde jeg skikkelig, jeg mener det var rødt oppover doskåla... Enda en halvtime etter det, så måtte jeg igjen. Blødde like ille da også, men denne gangen kom det også blodkoagler.. Det syntes jeg var litt rart og skremmende.. Hva mener dere? Noen som har vært borti dette? Bør jeg ringe lege? Blir takknemlig for svar....
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Huff.. Hva annet kan det være da? Ser for meg det verste med en gang... =/
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Jeg har det samme noen ganger... har vært hos legen han sa at det ikke var farlig i mitt tilfelle at det bare var hemorroider. Legen er reddere for "gammelt" blod enn nytt. Du burde jo kontakte legen om det er heletiden masse.... så kanskje du også får en koselig "anal-digital" Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Vel, det må jo nesten være litt gammelt dersom det har blitt til blodkoagler. Huff, jeg må vel ringe legen da... =/
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Det trenger ikke være så gammelt for koagler. Det er når avføringen er blandet med svart blod, at en skal være bekymret, for da er det noe lenger oppe i tarmen. Så lenge det er rødt, så er det nederst i tarmen, og mest sannsynlig fra revnede hemorroider. Det er det vanligste. Og siden du har hemorroider og hard mage, så er det nok det. Men kan jo være greit å få sjekket, likevel:) Du bør kanskje vurdere noe som holder magen mykere for en periode, slik at det får roet seg. F eks flytende parafin eller laktulose. Ikke farlig å bruke over litt tid. Vil du bruke naturlig fiber, så husk at da må du drikke mye, ellers fører fibre til enda mer hard mage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå