Gå til innhold

Etablere et bofelleskap med enslige foreldre i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å teste vannet her. Egentlig er det fryktelig urasjonelt for så mange ressursterke, sosiale, flinke og barnekjære mennesker å bo i enmanns husholdning, lage middagen hver bidige dag, sitte hjemme hver eneste kveld, ikke la barnet oppleve interaksjon mellom voksne og samhandle med andre barn på hjemmebanen. Tenker at det hadde vært veldig greitt å bo med to-tre venninner som har noenlunde samme standarder og regler, og være tilstede for hverandre. Hverdagen er så mye enklere når man har andre pålitelige voksenpersoner å forholde seg til. Hvorfor reservere denne goden for kjernefamilien, da? Er det noe interesse for det? Bor selv på Moholt nå, men drømmer litt om å flytte til Lian, ta trikken til/fra byen, bo nær naturen og la gutten min gå i friluftsbarnehage. Og det å ha en god voksen å dele hverdagsoppgavene og gleden over de små, pluss flere småtasser hjemme er jo en drøm av en situasjon.

Signerer anonym nå, men dukker det opp noen som melder sin interesse, så kan vi jo ta kontakt via PM.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ideen er god, men tror det kunne skjært seg ganske så fort. Man måtte værtfall ha veldig godt plass om dette skulle fungere og veldig klare regler på rydding og vasking osv. Jeg er utrolig glad i veldig mange av vennene min, både de med og uten barn. Men jeg vil ikke de forholdene så vondt at jeg vil bo med noen av de.

Tenk når en får seg kjæreste f.eks og en annen ikke har, da blir man automatisk tredje hjulet på vognen liksom. Ikke noe særlig kult. Tror at det kunne fungert i en kortere periode, men ikke over lang tid.Desverre!

Skrevet

Hei,

jeg ville bare si at tanken er veldig god og lar seg absolutt sette ut i livet. Både jeg og søsteren min er alenemødre og vi har nå flyttet sammen og oppdrar ungene sammen. Vi har bodd slik i nesten et halvår og har planer om å kjøpe hus sammen.

Man må jo derimot kjenne hverandre godt slik at man har en lik livstil og samme verdier, men er absolutt verdt å prøve!!

Skrevet

HI her. Til Star78 - så fint at du og søsteren din har en ordning dere er fornøyde med og har glede av! Er enig at det er viktig å være trygg på en person man deler boligen med, spesielt når det er barn inne i bilder. Lykke til med huskjøpet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...