Gå til innhold

Slanke spørsmål igjen!:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må virkelig ned i vekt men klarer bare ikke å kutte søtsakene! Sitter så og si og griner i kveld etter inntak av en hel pose seigmenn og en sjokoladeplate! Skikkeligkvalm og uvel!

Men til spørsmålene! Hva med riskaker? Jeg smakte det i dag og likte det faktisk. Men da jeg leste på pakken så jeg at en pakke riskaker inneholder 81% karbohydrater, og det skal man jo ikke ha så mye av når man slanker seg.

Nå ble dette kun et spørsmål da, for jeg har klart å glemme det andre:) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva slags kosthold du planlegger å legge om til om du vil tillate deg karbohydrater eller ikke. Det er ingen fasit at du MÅ kutte karbiser, noen går fint ned på et type "telle-kalorier"-kosthold. Da spiller det liten rolle med karbene.

Og vær så snill, ikke slank deg. Legg om til et bedre kosthold :o)

Skrevet

Åja, trodde man måtte kutte karbo jeg. Så da kan jeg engetnlig fint spise noen riskaker om jeg virkelig må ha noe?

Hvordan høres dette ut? : havregrøt med lavkalori syltetøy og rosiner, eller rugsprø med magert pålegg til frokost.

Lunsj: riskaker, salat eller rugsprø

Skrevet

er vel bedre å få i deg noe med fiber som metter til lunsj, er vel bare tomme kalorier i riskaker. ikke noen god lunsj, heller som snaks hvis du fyser på noe.

blir fort kjempesulten igjen etter lunsj hvis du bare spiser riskaker.

salat eller rugsprø er bedre da.

Skrevet

Nå kom jeg på det andre spørsmålet:):)

Ei venninne av meg tar 1 spiseskje med linfrø, solsikkefrø og hakkede mandler om dagen. Hun sier hun tar det for huden og magen (sliter med huden)

Hun blir faktisk mett nok av dette til å ikke spise frokost.

Lurer på om jeg skal hive meg på bølgen om det er så bra for huden osv.

Men hvordan virker frøene inn i forhold til slanking? om dere skjønner hva jeg mener.

Og enda et spørsmål! er havregrøt magert? grei frokost når man skal ned i vekt?

Skrevet

havregrøt er bra. lag det på vann. man holder seg mett lenge.

Skrevet

Så bra:) Klarer ikke å spise havregrøt uten å tilsette noe da! rosiner og syltetøy synes jeg er godt i grøten. Har også brukt litt fedon fruktose på toppen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...