xxxJulianexxx Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Enten det er noen timer eller på overnatting. Grunnen til at jeg spør er at mine foreldre synes de sitter litt vel mye barnevakt til tider. Jeg kan jo være enig i det, og jeg lurer på hvordan det er med dere?
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 I morgen blir 3. gang på nesten 8 mnd!
~sjiraff~ Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Hadde du spurt meg i begynnelsen av juni så ville jeg ha svart, nsten aldri. Men nå så har vi hatt veldig mye barnevakt i det siste. Har skjedd mye (bryllup, utdrikningslag, frieri (",) osv.) Så i snitt de siste mnd vil jeg si en gang i uka, for eldste snupp og kanskje annenhver uke for begge.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 om barnefar går som barnevakt så 26 netter i året og 4 timer uka. ut over det er det skjeldent at jeg har barnevakt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 skal sjiraffen gifte seg? fortell fortell fortell!
Kakeåndsen Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Tja, i snitt kanskje en gang i uka. Ganske enkelt for å få kabalen til å gå opp med jobb, 80% barnehage og at vi begge to reiser mye i jobben.
Gjest Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Vi har barnevakt et par ganger i året. Julebordet er fast happening! Ellers så skjer det gjerne et selskap eller to til uten barn. Så ringer vi etter svigermor hvis jeg er syk. Foreldrene mine er flinke til å invitere eldste på helgebesøk til seg. Vi hadde mye mer barnevakt før. Da stilte svigers opp når jeg skulle på senvakt og mannen var ute å reiste med jobben. (Nå har han sluttet å reise) Når jeg gjekk skole var eldste hos foreldrene mine hver helg i perioder. Det var også mamma som var hjemme med henne når hun hadde vannkopper. Da var det mamma som "forlangte" det selv, så jeg ikke skulle miste undervisning. Jeg kunne egentlig tenkt meg litt mer barnevakt på kveldene nå. Kunne gå på kino eller ute å spise som et par. Problemet er nok helst at vi er trege med å gå ut i utg.punktet
~sjiraff~ Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Bryllup og utdrikningslag er ikke mitt altså, bare frieriet ) Er vel ikke så mye annet å fortelle enn at min kjære samboer virkelig slo på stortrommen og overrasket meg skikkelig! Et perfekt frieri, alt jeg kunne ha drømt om. Dato er ikke satt ennå, vi må prøve å få litt oversikt over kostnader slik at vi vet om vi har råd til sommeren eller må vente ett år til. ) (har verdens fiiiiineste ring da!!)
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 Siden jeg fikk jenta i 2004 og gutten i 2006 så har vi hatt barnevakt 2 ganger. Begge var til jenta. Den ene gangen var det et vennepar og den andre gangen var det min mor. Men nå er min mor ufør og utav stand til å passe våre barn. Så vi må nok klare oss uten barnevakt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 hihihi GRATULERER det er jo bare sykt bra :-) hihi.. jeg vil se bilde av ringen.. hehe du fortjener et vakkert bryllup, et sånt et som du altid har drømt om ;-)
Gjest Skrevet 4. september 2008 #11 Skrevet 4. september 2008 3 ganger her hjemme, i ca 3 timer av gangen når jeg og min kjære har vært på fotballkamp sammen, og eldstemann har vært på overnatting hos farmor og farfar 2 ganger tror jeg... Han er nå 18 mnd, og minsta 8 uker...
Gjest Skrevet 4. september 2008 #12 Skrevet 4. september 2008 Er heldige hvis vi har bv 4 ganger i året....
~sjiraff~ Skrevet 4. september 2008 #13 Skrevet 4. september 2008 Takk takk ) Bilde av ringen kan du gjerne få se, men da må du minne meg på det igjen om noen dager. Vi driver nemlig og bytter internettleverandør så akkurat i disse dager er den stasjonære pc'n hvor vi legger inn bilder uten nett.. Synes selv jeg fortjener et flott bryllup! hehe... bare vi blir enige om hvordan vi skal feire ;o)
Gjest Skrevet 4. september 2008 #14 Skrevet 4. september 2008 Et par helger i året ,ellers sitter mormora når hun kan ,men vi spør ikke så ofte.Kanskje en gang i mnd..
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 4. september 2008 #15 Skrevet 4. september 2008 en eller to ganger i året, da er det snakk om en time eller to. Besteforeldrene er ikke så overivrig når det gjelder pass. Synes det er litt vanskelig å spørre andre,de har som regel nok med egne barn ol. Huff, nå høres det jo ut som vi aldri gjør noe....må gjøre noe med den saken;-)) Kanskje invitere med gubben på kino i morra?? (men så var det jo dette med barnevakt, da.-))
xxxJulianexxx Skrevet 4. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 4. september 2008 Jeg skjønner jo at vi er heldige ja. Vi har også flere som kan passe, men det er lettest å spørre mine foreldre. De sier nesten bestandig ja.
*bolla pinnsvin* Skrevet 5. september 2008 #17 Skrevet 5. september 2008 Det går i perioder og det er ikke alltid med overnatting borte. Hender jeg f.eks skal på trening hvis sambo er på jobbtur og da sitter svigermor oppe hos oss og passer på mens småtten sover. MEN, tilbake til saken. Vil tippe at inklusive sånn "etter han har lagt seg"-passing og overnattingsbesøk, så dreier det seg om kanskje 2-4 ganger i mnd. Han er litt over 2 år.
Zitro Skrevet 5. september 2008 #18 Skrevet 5. september 2008 Ca 2 ganger i året... så det er ikke ofte, selv om vi har både min mor og hans mor 5 minutter unna....
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 5. september 2008 #19 Skrevet 5. september 2008 Guttungen på 3 år, har vært på overnattning hos min mamma, 2 ganger totalt - fra Fredag til Lørdag. Ellers så har vi vesla på 6 mnd, har kun hatt barnevakt et par timer om gangen, hvis jeg må noen viktige ærender. Men det kan regnes på ene hånden.. Så har vel ikke barnevakt særlig ofte nei.
mamma-til-4 Skrevet 5. september 2008 #21 Skrevet 5. september 2008 Vi kan få barnevakt når vi vil og det skjønner jeg at vi er heldige med. Besteforeldre spør gjerne minst en gang i mnd. Når vi virkelig trenger barnevakt fordi det er noe spes (som kanskje er 2 ganger i året) SÅ er det jammen vanskelig å få til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå