Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

på trygdekontoret?må jeg ta med kvitteringene og fylle ut skjema eller noe.hvordan får jeg refundert pengene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det blå resept eller frikort du meiner?

Dersom det er blå resept, så er det legen. Han skriv ut medisinen på det som blir kalt blå resept(i staden for kvit), slik at du får føre det du betaler på apoteket på eigendelskortet.

Dette eigendelskortet(egenandel på bokmål;)) er for å få frikort. Her førast alt av legetimar og andre eigendelar du betaler. Når summen er komt opp i ca kr 1650,-, så kan du gå på NAV trygd. Då får du frikort for resten av året. Dersom du har betalt meir enn øvre grense, så får du dette tilbake(førast over til din konto).

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Såvidt jeg vet er blå resept, resepter legen skriver ut, og da betaler du ikke noe for varene du får på apoteket.

Jeg fikk astmamedisin til ungene på blåresept, og da tok jeg den med på apoteket og FIKK medisinen....

Skrevet

Palmesus: det gjeld kun for ungar under 12 år. Eldre enn det, så må ein betale eigendel. Denne skal max vere kr 510,-(trur eg) pr uttak på resepten.

Skrevet

egenandelen er på 500 kr ,trodde jeg kunne få de tilbake.Mpå jeg oppe i den summen der først da?dette gjelder en neseoperasjon mannen min har tatt.

Skrevet

Ja, du må opp i heile summen, og det du måtte få av kostander over denne summen, er det frikortet dekker.

Husk at denne summen gjeld for heile familien samla. Eg har frikort, og det er både mine og ungane sine eigendelar som har gjeve oss det samla:)

Den eigendelen du har der, betaler du, og så får du det ført på dette kortet kor ein fører opp betaling av legetimar osv. Når du er komt opp i ca 1650,- i løpet av året, så får du frikortet.

Å "samle opp" til denne summen, byrjar på nytt kvart år, 1. januar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...