frøet76 Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Fikk en dunpose brukt av min svigerinne. Kjente først ingen lukt, men da jeg skulle se på den igjen forleden, syntes jeg det var en så rar lukt av den. Så da er spørsmålet, skal det lukte noe i det hele tatt? Tok den i vask, og i tørketrommel- og det stinker i hele leiligheten etterpå. Er det jeg som har forvrengt luktesans pga graviditeten;) min mann kjenner jo selvsagt ingenting. (Hører med til historien at han har dårlig luktesans, og jeg kunne vært sporhund!!! )Eller er posen muggen og ubrukelig. Holdt på å kaste opp av lukten!! Kan jo ikke legge en baby oppi noe som lukter sånn....?? Uææææ!!!
Mrs. Bouquet Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Har to forskjellige dunposer + mange forskjellige dundyner og dunputer, (alt er under 5 år gammelt) Alt stinker når det er vått eller fuktig. Alt vi har av dun blir vasket i maskin med jevne mellomrom og blir tørket i tørketrommel. Det lukter inni tørketrommelen etterpå, så den må stå litt åpen til utlufting. Men dyner, puter og dunposene lukter ikke dårlig når det er tørket skikkelig. Så jeg har mest tro på at dunposen ikke er helt tørr innvendig, og at du bør ha den i tørketrommelen en god stund til. Å du må nok bare regne med at det lukter en stund etter vasking og tørkinga.
Herkules Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Jeg er også sporhund, mens mannen min har døv nese Jeg kjenner dunlukta godt og jeg kjenner den i ting som skal være tørre Likevel er jeg enig i at våt dun luker mer og at trommel er det som vil løse det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå