Cat.68 Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 hvilke medisiner bruker dere og føler dere at de hjelper. Hva hjelper best.? Jeg bruker Sarotex 25mg. og kan bruke opp til 50 mg. Disse hjelper sånn passe på moderate smerter og at jeg får slappet sånn pass av at jeg i det minste får litt søvn. Men nå er jeg inne i en skikkelig dårlig periode og har så vondt at jeg snart blir gal. Jeg har prøvd vanlig paracet uten hell. Paracet/ibux uten hell. Paracet forte ingen hjelp. Så hva da?? hva bruker dere andre? eventuelt har prøvd.
lana<3 Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Heia...Cat 68:) Hva behandling går til utenom å bruke medisiner? Jeg har brukt alt av fibro medisiner men ingen virket no særlig utenom at jeg sovnet av dem. Jeg bruker Nsaids for det meste. Enten Brexidol eller Ibux 600 mg. På de virkelig galne dagene så har jeg brukt pinex forte og Brexidol. Gikk til fysioterapi 2 ganger i uken før jeg ble gravid, trente 3 ganger i uken yoga og pilates. Spiste diett for revmatikere, gikk hver tredje uke til kiropraktor og en gang i mnd til enten fibromassasje eller lymfedrenasje..... Hvor er det du har mest vondt henne og hva er hovedproblemet med fm en akkurat nå? Kanskje jeg kan hjelpe??
~Snublefot~ Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Jeg har hatt god effekt av Fenazon-koffein sterke(må være sterke) sammen med ibux. Max dose. Men har ingen diagnose, bare mistenker(sterkt) at jeg har fibromyalgi. Har en del andre plager også, men vil ikke legge ut mer her...
Cat.68 Skrevet 4. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2008 Akkurat nå har jeg det ille igrunn i hele kroppen, alle muskler og ledd verker og verker og lar meg ikke få fred. Jeg er kjempehoven i hender og føtter og sliter veldig med dovninger. Jeg har også problemer med en hånd/arm men venter på utrening for nerver i hender og føtter, så vet jo ikke om det er pga det eller pga fibromyalgien.
4skatter Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Hei, kan noen fortelle meg hvilke symptomer dere har? Jeg er redd jeg kanskje kan ha det...
Cat.68 Skrevet 4. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2008 Takk for det, du har svar ;o))
lana<3 Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Det høres ut som du har endel vann i kroppen pga ukjent årsak, kanskje legen bør finne ut først hvorfor du har så mye vann i kroppen? Er det Carpal Tunnel Syndrom han skal utrede deg for? Det er jo nerver som kommer i klem pga væske. Jeg ville fått legen til å sjekke hvor mye vann du har i kroppen, sjekke blodtrykket, høyt blodtrykk kan gjøre at man får mer vann, vi med fm får jo også lett andre immunologiske sykdommer som diabetes, stoffskifteproblemer, cøliaki og du har jo allerede to av dem. Jeg selv har nå Bekhterev, fm, svangerskapsdiabetes og varierer mellom høyt og lavt stoffskifte. Det du selv kan gjøre for å få vannet til å gå bort er å gå på diett for revmatikere, få lymfedrenasje så ofte som mulig, akupunktur for å bedre blodsirkulasjon. Skal finne linker til deg:)
lana<3 Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 Diett for revmatikere: Både svinekjøtt, fruktsafter, glutenholdig brødmat og sukkerrik mat har vært beskyldt for å forverre plagene. Slike opplevelser er imidlertid svært individuelle, og det er viktig at hver enkelt finner frem til hva som er best for seg. Man kan finne frem til dette ved å utelukke mat man har mistanke til kan forverre plagene for å se om man da blir bedre. Ofte kan dette være vanskelig å gjøre selv, og man kan da få råd av en kostholdsekspert. Ut fra vitenskapelige undersøkelser vet vi at noen blir bedre av å spise glutenfri kost, og mange blir noe bedre ved tilskudd av omega-fettsyrer (supertran) Faste, ved kun å drikke grønnsaks safter, virker ofte gunstig inn på plagene - men bare så lenge fasten varer! Det viktigste med kosten ved leddgikt er at den er variert og sunn og inneholder de nødvendige vitaminer og nødvendige tilskudd. Endringer av kosten kan kanskje bedre plagene, men virker ikke vesentlig inn på sykdommen. Vær skeptisk til alle kommersielle tilbud om kosthold de holder vanligvis ikke hva de lover. Se forøvrig eget temahefte: Kosthold og revmatisme, av ernæringsfysiolog Margaretha Haugen, NRF 1995. tatt fra: http://www.fou.uib.no/fd/1997/f/126001/leddgikt.htm Lymfedrenasje: Lymfedrenasje er en naturlig prosess og skjer ved bevegelse. Lymfevæsken går parallelt med blodsystemet. Sirkulasjon er viktig for å unngå opphopning av vann og avfall. Støttestrømper er også en form for lymfedrenasje for å skille ut vann av hovne legger. Hele denne nettsiden må du lese cat 68. Tatt fra: http://www.heidigabrielsen.com/ Akupunktur: Fikk ikke tatt utdrag av siden så her må du lese selv: http://pspdesign.net/akupunktur.htm
enik<3M06&L08<3 Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 sambo har ME, han bruker fanalgin... eneste som hjelper sier han. han ahr prøvd alt.. er nok noe av det som er i fanalgien som gjør at det hjelper.. men nå skal det sies at det går noen slike pakker i uka da:s
lana<3 Skrevet 4. september 2008 #11 Skrevet 4. september 2008 Hva.. stakkars det må jo være dyrt. Jeg får smertestillende på blå resept og det kan han også få mamma til prinsen...
enik<3M06&L08<3 Skrevet 5. september 2008 #12 Skrevet 5. september 2008 lailaelin er fødeklar) han fikk beskjed av legen sin at han ikke fikk det, fordi det ikke var noe medisner mot/for ME ja, det er dyrt!!!
Cat.68 Skrevet 5. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 5. september 2008 Tuuusen takk for all informasjon. Ja det er mistanke om Carpal tunnel syndrom i hendene, men hvorfor jeg har det slik i føterne er man mere usikker på. Jeg har høyt blodtrykk og behandles for det med medisin. Hva gjelder vann i kroppen, jo du ,det kan jeg love deg jeg har ( . Har endelig klart å få sniket meg til en hastetime hos legen kl 14.00 idag, så håper de inner ut NOE som kan virke, ihvertall litt. ;o(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå