Gå til innhold

OVERTID.... Hvor lenge kan de la det gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på overtidskontroll på kk onsdag.Jeg var da 9 dager over. Overlegen som undersøkte meg der sa at jeg fortsatt kunne gå helt til 18 dager over, før jeg kunne bli satt igang...

Er ikke dette sinnsykt lenge...??

I det jeg får modningstabletter så kan det gå opp til 4 dager før det skjer noe sa hun, og det kunne være ekstremt smertefullt.

Men 18 dager over, + 4 med modning, og 1 dag på fødsel, det er 23 dager over termin...

Det er jo mer enn 3 UKER OVER!!! Jeg synes jo 18 dager over er drøyt nok..

Noen som har gått så lenge over...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hørtes rart ut.. det hadde jeg nekta å godta tror jeg nesten.. på lhmr setter de i gang 10 dager på overtid.. mange steder 14.. men 18??? det høres risikofylt ut..

Skrevet

Jeg også synes det høres skummelt ut, men jeg skal ærlig si at jeg er såpass lite opplyst at jeg vet ikke hvilke følger det kan få å gå så lenge over. Er jo livredd for å miste han nå...

Skrevet

Kvinneklinikken på haukeland i Bergen.

Det var ikke jordmor med på kontrollen denne gangen, Hun jeg fikk var Overlege. Jeg synes dette er utrolig rart og jeg er skremt helt ned i skoene. er så bekymret for å gå så lange. Jeg har hatt et tøft svangerskap og jeg har kjempet meg igjennom altfor mye for at noe skal gå galt nå....

Han er jo frisk og fin, stoooor gutt, kan ikke de bare ta han nå??

Skrevet

hadde jeg vært deg hadde jeg sagt i fra hvor bekymra jeg hadde vært, og at jeg var bekymre for evt følger.. i et av årets gravid bladet har det stått om dette. at lhmr bl.a praktiserer 10 dager mot for 14 (som det er mange steder) pga av risikoen..

Skrevet

Det hørtes fryktelig lenge ut! Jeg trodde at grensen var på 14 dager over termin. Jeg fikk iallefall beskjed om at jeg kom til å bli satt i gang 2 uker etter termin om jeg ikke hadde født til da. Dette var på sykehuset i Skien. Da varierer det nok fra sykehus til sykehus.

Skrevet

Jeg ville krevd å fått en "second opinion". Har også hørt at grensen er 14 dager over...

Men man skulle jo tro at en overlege visste hva han/hun drev med.. Jammen ikke godt å si.

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt til voss og fått neste vurdering der. Var aldri på kk sist eg var gravid, reiste rett til voss. Og der tok de hensyn til hva jeg følte. fikk modningspille der på dag 10 og jenta vår ble født dagen etter. Fikk kjempe behandling. Satser på jeg rekker opp denne gangen også.

Skrevet

Jeg sa det til hun overlegen i går at jeg var bekyret.

Det skal legges til at jeg også har et stort sprik mellom terminene. Mens termin var 08 august, det er snart 1 mnd siden. UL termin var 25.august, så hun valgte å gå ut i fra UL termin for den var mest sikker.

Hvordan kan man stole på det??

Skal ned på kk i morgen igjen og må nok engang bare kjempe bittert for å bli hørt og for å bli tatt på alvor. Men dette er veldig tungt!!!

Skrevet

På kk har jeg hørt at det har gått inntil 21 dager, en av grunnene til at jeg valgte litt lenger reise for å få vurdering på voss i stedet.

Skrevet

Er det såpass altså...? Jeg fikk jo panikk når hun sa 18 dager...

Jeg kan aldri tilgi dem om noe går galt fordi at de venter for lenge.

Han er frisk og fin nå, og om det bare er en bitteliten promille som tilsier at det kan gå galt så er jo ikke det en sjangse jeg er villig til å ta.

Det er min nydelige lille sønn som jeg allerede er superknyttet til vi snakker om her.

Skrevet

dette er ett meget debattert tema som jeg har ganske mange meninger om;) hehe

slik de nasjonale retningslinjene er for gynkologi i dag så har sykehuset annledning til å vente så lenge, men nyere studier indikerer at å vente for lenge er mer risikofyllt enn hva det er verdt. men da det ikke finnes nok studier ennå er de ikke villige til å forandre retningslinjene. MEN, det er enkelte sykehus som på eget initiativ har moderert sine rutiner for igangsetting

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.1313677

dette betyr ikke at ting kommer til å gå galt, ikke meningen å skremme. sålenge man får jevnlig og god oppfølging burde det gå greit, men hadde jeg vært deg hadde jeg satt foten ned etter 14 dager.......

jeg setter foten min ned i morgen, etter en uke overtid!

Skrevet

Jeg har lyst å hive meg på og sette foten ned i morgen, men jeg følte jeg gjorde det samme sist også. Jeg var sliten og lei, tårene spratt, jeg ble desperat, sint, truet litt, overdrev hele min tilværelse fullstendig uten gjennomslag...

Hva kan jeg si/gjøre for å bli tatt på alvor...?

Skrevet

Hvorfor ikke vurdere alternativet?

Enerom, din mann får mest sannsynlig bo der med deg (fikk vi, hele oppholdet), du blir ikke kastet ut 2 dagen +++++

Skrevet

Jeg syns 18 dager høres enormt lenge ut. Skal på overtidskontroll etter 12 dager men var da liksom innstilt på at de kommer til å gjøre noe da.... Jeg hadde infarkt i morkaken sist gang og hastekeisersnitt så kan jo håpe at det hjelper å ta opp det, orker bare ikke tanken på mer enn to uker over....

Skrevet

Fikk ny lege i dag og han var enig i at det var på tide å sette meg igang nå, så jeg blir innlagt i dag, men de kan ikke sette meg igang fordi DET ER FULLT!!!! Jeg må vente til noen går i fødsel, og han håpet det ville skje i løpet av morgendagen slik at jeg kunne bli satt på modning...

Så da blir jeg liggende på kk i noen dager fremover... bare håper det går raskt. Har ikke lyst å være vekke fra gutten min på dette tidspunkt heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...