Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 hva har dere å rutte med i mnd???
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 aner ikke venter fortsatt på utbetaling fra lånekassen. Har OS + de andre tingene i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 jeg venter også... har hatt redusert OS før da.. så venter på full.. + det andre fra NAV... (hvis jeg får) og lånekassen... tar så lang tid... H.I
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Jeg fikk full OS fra 20 aug, har hatt redusert jeg også. Merker det er trangt med kun stønader, har jo gått ned ca 10 000 i inntekt i mnd men så fort lån og stipend kommer så hjelper det en del. Når sendte du inn søknad da? Jeg gjorde det for ca 4 uker siden å belager meg på å måtte vente enda 4-6 uker til
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 jeg har søkt full os fra 1.august og leverte papirene ca 8ende.. kunne ta opp i mot 8uker før de behandla d.. så jeg har gått ned en haug jeg også.. og lever på oppspart og veldig redusert os + barnetrygd og barnebidrag da... papirene på stipend/lån ble mottatt 4August. og tar også ca 8uker.. så har venta ca 4uker på begge deler.. hehe.. må nokk vente ei stund til... teit system igrunnen.. HI
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Jeg søkte om full OS i juni jeg, men skrev at jeg ikke skulle ha det før august da men ville søke tidlig siden jeg visste at det kom til å ta lang tid, å så hadde jeg siste arbeidsdag 20 juni. Så heldigvis fikk jeg full OS fra 20 august, men eneste kjipe var at selv om jeg hadde sendt de et nytt skattekort så hadde de tydeligvis ikke fått det med seg så jeg fikk kun utbetalt ca 7000 kr i stedenfor 10 800. For nå kan jeg la være å betale noe skatt av OS resten av året siden jeg har betalt alt for mye skatt hittil i år. Har også mått tatt av oppsparte midler kjipt å se tusenvis at sparepenger gå bort til regninger og mat, men men heller det enn å måtte pådra meg masse gjeld osv. Det jeg syns er kjipt da er at jeg har søkt om utdanningsstønad men den får jeg ikke før jeg har betalt skolen. Å hvor skal jeg få ca 4000 kr i fra når all sparepenger er brukt opp..off skulle ønske nav kunne betalt meg først, ikke etter jeg har betalt, noe jeg sliter med. Men tror jeg kan få låne av faren min hvis jeg spør pent, har ikke så mye annent valg.
annethe Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Oj... nå ble jeg usikker. Var på nav denne uka og spurte hvordan jeg skal gjøre det med os når permisjonen er over.det er lenge til, men tenkte å være tidlig ute så jeg slipper å vente og få etterbetalt, osv. Får foreldrepenger nå og litt os. Permisjonen er over så kort tid til at det er noe vits i å få seg jobb før jeg skal studere(og skal kanskje flytte i tillegg). Men de sa det regulerte seg av seg selv? Må jeg søke likevel? Eller misforstår jeg alt nå?...forvirra...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 jeg har værtfall søkt på ny igjen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå