Gå til innhold

Hvilken type stellebord/kommode velger dere, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så i tvil selv. Noen sier det er best å stelle forfra og ikke fra kortsiden, og velger derfor ikke de stellekommodene som har badekar oppi skuffen. Jeg vil gjerne ha kommode pga oppbevaringsmulighetene, men de fine er gjerne så utrolig dyre:( Og noen sier at det er tull med badekar oppi kommoden og sverger til badebalje utenom. Hva sier dere? Noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjøpt laus stellematte/stellepute som kan plasserast både her og der. Dette med tanke på at vi ikkje har fast bustad (leiger hus og skal kun bu der eit år) og med tanke på når vi skal besøke besteforeldre og andre slektningar.

I tilegg er det trangt på det badet vi har, fordi der er to vaskemaskiner, der kun ei er i bruk(men begge virkar), så då bli den eine stellebord og den andre vaskemaskin.

Separat badebalje syntest vi og var lurt, den har god plass i dusjen og kan enkelt flyttast når vi reiser.

Men ein må sjå ann sin eigen situasjon litt. Hadde vi vore busett med eige hus, så hadde vi nok handla litt annleis. Men ikkje så veldig. Trur eg då ville kjøpt ei vaneleg kommode til å ha ei laus stellematte på. Badebalje hadde nok og blitt som no vil eg tru. Men det igjen hadde jo komt an på korleis badet såg ut og om vi visste vi skal reise ein del.

Skrevet

Vi bruker en kommode fra Ikea samt stellematte fra BabyShop.. Da har vi oppbevaring av kluter og klær i kommoden. Skal skru opp noen hyller i umiddelbar nærhet for bleier, salver o.l. slik at alt nødvendig utstyr finnes i umiddelbar nærhet :-)

Har valgt dette pga det er stor sannsyndlighet for at både kjøkkenbord og sofa etter hvert blir benyttet til stelleplass. Kan jo ofte være like greit å skifte med barnet på fanget mange ganger så å bruke en formue på stellebord/kommode gidder jeg rett og slettt ikke. Har nyoppusset bad med en STOR vask og badekar så skal ikke bli problemer for å bade den lille heller :-)

Skrevet

Bruker du en ordinær kommode da- fra IKEA? Syns det er så vanskelig å finne en vanlig kommode som er i passe høyde, (Jeg er 165 cm )og som ikke er for smal eller upraktisk på andre måter.

Skrevet

jeg har kjøpt malmkommode fra ikea med 4 skuffer. Er 1.68 høy. har kjøpt løs stellematte som er festet med borrelås til kommoden. Så kan du bruke kommoden etter at du ikke trenger stellematta lengre også:) På ikea har de delere til skuffene på malmkommoden, så dermed er det fine små rom til å ha forskjellige saker oppi:) Har i tillegg løs balje til å bade i.

Skrevet

Har kjøpt et stellebord fra Besson, 700,- Vaskebalje under stellematten, samt flere "hyller" for oppbevaring av ulike produkter. Kjøpet dette da det virket mer Stødig/robust enn de andre vi så på. Jeg synes det er praktisk med plass til alle produkter under stellebordet. (shampo, salver osv.) Så slipper jeg i ammetåka å snu meg bort for å hente salven jeg har i skapet mens ungen ligger på stellebordet..

Har en egen kommode på soverommet som er rett over gangen for oppbevaring av klær. Har hørt flere som har kjøpt stellekommode som i ettertid mener det var bortkastet... De har heller gått over til stellematte som de har hatt på vaskemaskin, gulv, bord osv.

Er vel ikke noe fasit svar, men kan være greit å tenke over hva som vil passe best for en selv, og hvordan man bor/plassen man har.

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi har kjøpt malm-kommoden vi også.. den er veldig stabil, også er de kjempefine:) Vi har kjøpt med 3 skuffer, er litt høyt med 4 + matte :)

Skrevet

Vi skal ha Nicole stellebord fra Barnas Hus (du kan se det på hjemmesiden deres). Jeg synes også det er best å stelle forfra og så likte jeg at det ikke har badekar oppi (de er jo så små så babyen vokser fort ut av det) og at det er godt med lagringsplass (både åpne hyller og skuff) under. Vi vil ikke ha stellekommode siden vi har kommode på barnerommet, så en stellekommode i tillegg blir litt unødvendig og så synes jeg de er så dominerende på badet.

Stellebordet kostet riktignok 1600 kroner (+ at du må ha en stellepute eller annet underlag oppå), men samtidig kan det jo brukes til alle barna vi får så jeg tenker at det får være en investering.

• 1 måned senere...
Skrevet

På badet så har vi kjøpt en Rock Star baby stellebenk med uttrekkbar badekar, kjempe greit :) Ikke fått bruk for den ennå siden lillemor ikke er kommet ennå, men jeg syntes den virker veldig praktisk å bruke. Stilig er den også ;)

Leita overalt etter denne type stellebenk, fant en i Oslo, men siden jeg bor på sørlandet så fikk jeg ikke kjøpt den, var heldig å komme over den på Happyland på Svinesund :)

http://shop.rockstarbaby.dk/product_info.php?cPath=54&products_id=117

På barnerommet så har vi en Leksvik stellekommode fra Ikea (med stelletopp), denne stelleplassen blir å bruke til å skifte klær på, ikke bleier siden jeg har lagt på saueskinn på stelletoppen :) Men blir en mere koseplass :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har valgt brio sitt i stål til å ha på veggen! Av den grunn til at vi har ikke så stort bad... Og den tar ikke så mye plass.. Og det er godt med plass i de hyllene! Overrasket faktisk! Vi har også kjøpt oss et stativ som vi kan sette baljen i som vi kan klappe i sammen når vi ikke bruker den!

Skrevet

Vi har en Basson som vi kjøpte i 2007 til første mann. de som bruker er den er veldig fornøyd,men jeg foretrekker å skifte på fanget! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...