Gå til innhold

Noen som har vært i Beijing her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips til turen mottas med takk!

Både steder å gå, shoppe , spise osv...

muren og den forbudte by hadde vi hvertfall tenkt å få med oss da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo veldig stort der, så vil anbefale dere noen dager med guide om dere ikke har veldig lyst til å gå masse og ta buss/bane. Vi hadde egen guide med sjåfør og bil. Kostet ikke mange kronene.

Skrevet

Fantastisk by!! Jeg vil anbefale dere å reise på en arrangert tur med guide og opplegg! Da får dere se de ting som er interessante samt vite litt om dem. Og dere har buss som frakter dere. Kjempe praktisk! Det er lagt inn god tid til shopping og slikt på egen hånd også, for det er jo ikke til å stikke under en stol at kina byr på maaange muligheter innenfor shopping ;) hehe..

lykke til og god tur om d blir noe av d :))

Skrevet

Takk takk!! Da er tips skrevet ned :)

Skrevet

Broren min har bodd i Beijing, og spurte om tips av han for en kompis som skulle være der under OL for ikke lenge siden - her er svaret jeg fikk fra han:

"Gode restauranter:

Hatsune - fantastisk sushi! Prøv også misoyaki biffen, kjempe deilig.

Purple Haze - deilig Thai mat

Made in China - God pekingand

Yijiaheyuan - Min personlige favoritt når det kommer til peking and

Dali Courtyard - Utrolig god Yunnanesisk (sør-øst Kinesisk) mat, 150 yuan (i ikke-OL-tid) for et set meal med MANGE retter. Booking er nødvendig!

JinDingXuan er bra for Dim Sum (småretter), bestill mange og nyt. Særlig de ferske rekevårrullene er fantastiske! Den ved Hepingli Xidajie er bra å kombinere med evt. besøk på Lamatempelet omtrent rett ved.

For adresser sjekk:

http://www.cityweekend.com.cn/beijing

Skriv ut eller av de kinesisk tegnene for å vise taxi-sjåføren, men det beste er å kopiere telefonnummeret og så ringe stedet når dere setter dere i taxien så de kan fortelle veien!

Annen god side er:

Thebeijinger.com

Uteliv kan jeg si lite om, for vet ikke hvordan det kommer til å være under OL. En del steder vil være stengt, mange vil være åpnet - nettsidene over kan gi gode råd og tips til hvor det er bra!"

Ellers har jeg vært der, og silkemarkedet og New Market ser selvfølgelige steder å shoppe! Og perlemarkedet - der burde dere gå litt rundt først og finne en "bod" som har det dere syns er finest, og så kan dere få laget slike smykker som dere vil der!! Endte opp med en hel haug av perlekjeder, armbånd og øredobber - og er perfekte julegaver! Ellers er mitt råd at du må prute masse!!! Dersom de gir seg, så kan du prøve på enda lavere pris på neste sted - de selger aldri med tap, så lurt å være litt kjip/gjerrig i starten slik at du finner ut hva som er "riktig" pris... (De er vant til prutere, så ikke la deg lure av dem!!)

Beijing er en fantastisk by - gled deg!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...