Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Luerer følt på om psykene min er i ferd med å spore helt av- syklusene min blri bare kortere og kortere. Nå er jeg nede i 25 dager.

mener bestemt at jeg ikke hadde sånt kluss med syklusen før vi jeg tok ut spiralen. Får ordentlig bange aneleser av at psykene min klusser med syklusene....

er det noen fler som har korte sykluser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde korte sykluser, vanligvis rundt 24 dager. Fikk et tips om å begynne med pyridoksin for å forlenge syklusene, spesielt tiden etter eggløsning slik at egget skulle få tid til å feste seg. Vet ikke om det var tilfeldig eller ikke, men jeg ble iallefall gravid samme måned som jeg begynte med det.

Skrevet

Hva er pyridoksin- er det noe man event får på resept ?

Er mulig at det er blitt litt kluss med syklusen- fordi jeg har vært en del sjuk i det siste- har hanglet med forkjølelse i to uker nå.

Skrevet

Pyridoksin er vitamin B6.

Ellers så kan jeg anbefale Wild Yam, som er en urt man får kjøpt i helsekost. Denne skal også hjelpe til med å stabilisere syklusen, dvs. gjøre lutealfasen lenger (fasen etter eggløsning). Hvis denne er for kort kan egget få problemer med å feste seg i livmor. Denne tok jeg da jeg ble gravid: http://www.urtesenteret.no/index.php?productID=790

Lykke til!

Skrevet

takk for tilbakemelding :o)

jeg tok Wils Yam når vi ble gravid med første mann- faktisk etter lang tids prøving en syklus med wild yam og så satt han gitt. Men da hadde jeg mye trøbbel med mellom blødninger mellom EL og mens- noe som ble borte med en gang jeg startet med WY. Da tok jeg ganske MYE Wild Yam etter EL. (husker ikke hvor mye)

har tatt en kapsel om dagen nå etter EL og frem til mens- men nå virker det som om syklusene blir bare kortere og kortere.

jeg går for tiden uansett til akupunktur- først og fremst pga noe rygg greier men ryggen nå har blitt bedre så mulig vi går over til nåler for å bli gravid.

Jeg har lurt på om det er mulig at alt klusset med ryggen roter til syklusen litt også (opplevde en del rare sykluser sist jeg prøvd eå bli gravis og samtdig fikk behandling for ryggen)

Skrevet

Hm.. jeg tviler på at WY er grunnen til at du får kortere lutealfase. Den skal være progesteronfremmende, så ingenting skulle tilsi det. Husker iallefall at jeg tok 2 kapsler hver dag nesten hele syklusen og ble da gravid :)

Synes du skal nevne det med syklusene dine som blir kortere og kortere med behandlingen de gjør for din rygg siden du opplevde det samme sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...