Gå til innhold

Oppdragelsestips mottas med stooor takknemlighet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er ett år. Rapper det meste han får tak i; fjernkontroller, tlf, penner... ja det meste. Og løøper så jeg ikke skal få tak i det. Drar i ledninger. Skrur av og på tven med knappen på tven. Og passer sammen grisene i bingen ved middagsbordet (ikke hver gang, men ofte jah..!).

Jeg har tatt fra han tingene, sagt strengt nei. Skjøvet han bort fra bordet. Satt han i kroken.

Men ellers er han jo blid som solen og super lett å ha med og gjøre. Han er bare så iiinnmari rampete! Hehe

Videoannonse
Annonse
Gjest Kelly Taylor
Skrevet

siden han bare er ett år så syns jeg det e rrfor tidlig å sette han i kroken, si tydelig nei(ikke vær sint og for streng), vær konsekvent og ta han bort fra situasjonen, gjennta............

og disse ord kommer fra ei som har en ett åring som henger oppunder taket stort sett hele dagen og ALDRI hører på mora si;)

Skrevet

Min var og er til tider ganske lik. Men jeg har funnet ut at han gjerne gjør slike ting når han er ekstrem trøtt. Da blir alt det man ikke har lov veldig populært. Samt at det kan være tegn på kjedsomhet tror jeg rett og slett. Mangel på stimuli. Er hvertfall det jeg har funnet ut med min. Vi bor veldig trangt, så det blir lissom et tegn på at nå må vi finne på noe snart!! Hehe.

Ellers må man bare gjenta til det kjedsommelige NEI NEI og atter NEI. Så går det over med tiden, får vi da hvertfall håpe ;)

Skrevet

Vi bor ganske trangt nå, men det er kun er overgangsperiode (takk og lov!). Jeg kan prøve å stimulere han mere. Tips for det da? ;o)

Og jeg gjentar meg selv om og om igjen, gir ikke opp, hehe.

Skrevet

gutten min er også sånn, 13 mnd nå.

og hvis jeg sier nei litt strengt så blir han kjempesint, og da tar han på alt han ser, og gjerne kaster det på gulvet, i sinne liksom.

jeg sier alltid nei, og så avleder jeg han isteden. for å bare si nei hele tiden, funker ikke her, altså han gir seg ikke, så det blir bare mas. og han henger seg opp og SKAL ta det, gir seg ikke. da er det bedre å ta han bort fra bordet, og avlede han med noe annet.

Skrevet

De skjønner ikke hva de gjør på den alderen, så å prøve å irrettesette et så lite barn er jo poengløst. Da heier jeg mer på avledningstaktikken som hun over her nevner.

Skrevet

Avledning er genialt!!=) Og veldig mange ettåringer er sånn. Mi jente var slik og avledning fungerte utmerket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...