Gå til innhold

Hvor blir det av dagene mine?


Anbefalte innlegg

Skrevet

De late dagene, hvor jeg må diskutere med meg selv om jeg skal ta en handletur, eller trilletur, eller bare sitte hjemme og dibbe og lese avisen? Hvor blir det av de?

 

Lille-snupp har forvandlet seg fra en fornøyd pludrende liten sak som sitter stille og rolig med lekene til et lite rote-monster som endevender alt i skuffer og skap. Og etter at hun har tatt en sånn runde er aaaalt annet kjedelig - forferdelig kjedelig! Og sovingen, den har vi kortet ned enda mer enn tidligere, så det er enda flere timer å kjede seg på.

 

Så da er det bare å fylle dagene med åpen barnehage, babysang, barselbesøk, butikk-besøk eller oppdagelsesferd på gårdsplassen hvor mamma løper rundt og plukker ut steiner fra den lille, fornøyde munnen.

 

Vi er som regel på farten helt til 13-tiden for da er det sovetid - omtrent samtidig som store-snuppene kommer hjem fra skolen og blir veldig glad for litt oppmerksomhet og leksehjelp.

 

Og så har vi fritidsaktivitetene da... Jammen glad jeg ikke er alenemor, for hvordan skal man egentlig hente jentene på trening 1 time etter leggetid for minstemann? Skal bikkja være barnevakt?

 

Siste barnet er i seng klokka 22.15. Så skal bikkja ha kveldstur. Og alenetiden med gråtassen blir da... skal vi se... på ca. 15 minutter før det er voksen leggetid... Eller forresten, 5 av de minuttene bruker han på å finne fram klær og stryke skjorte til dagen etter, så da står vi igjen med 10 minutter...

 

Da begynner min voksentid:-) Og planen er da alltid å se et eller annet på TV, lese ferdig en bok, ukeblad e.l. Det er bare det at da skal jeg først bare... Så når jeg da endelig setter meg ned for å kose meg, ja da sovner jeg!

 

Å sånn går no dagan!

 

Puh! Tror kanskje vi får roe ned litt snart;-)

 

Skal bare...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å her kjente jeg meg igjen ja. hjemme med minsten hele dagene, men rekker egentlig ingenting.....

Skrevet

He he he nå lo jeg litt :o)

Det er ikke barebare å følge i hælene på ett lite menneske som skal utforske "hele" verden!

Permisjonstida starter som regel i rolig tempo men den akselererer underveis. Med flere barn og lekselesing og fritidsaktiviteter så er det som om døgnet krymper. Babysang og åpen barnehage er jo kjempefint for de små i den alderen og de får litt å bryne seg på.

 

Kos deg innimellom slagene :o)

 

Klæm fra

Skrevet

At du roer ned, det har jeg ingen tro på. I hvert fall ikke at Lille-snupp skal roe seg ned. Det er jo så store deler av verden som skal ses, oppleves og utforskes at hun kan jo ikke sitte stille!

 

Voksentid med Gråtassen får dere vel tid til om ca 20 år ;-) Eller kanskje dere kan unne dere en og annen helg innen den tid...

Skrevet

Litt trist er det jo a t det er en trøst at noen andre har det sånn også... Engang var det tid til å sitte her og snakke om skaer og ting, eller sitte på kafe og snakke om saker og ting, eller ringe til noen og snakke om saker og ting. det var rett og slett tid til kontakt med omverdnene for en liten stund siden, men nå...... nå ser mine dager akkurat sånn ut. det er helt unødvendig å skrive hvordan det er , for jeg kunne brukt Cut n' paste metoden :-)

 

Men jeg kan legge til to kapitler da... :-)

A) Huset fult av snekkere (JIPPI!!!!), men hvor skal jeg gjøre av ungene som er sultne og slitne etter skolen?

B) Hvor mye selskap er det i en mann som er syk?

 

Men i det siste har det vist seg at jeg er en stinbukk på steinbukkers vis. De liker visstnok å planlegge, og finner roen med å ha en langsiktig plan... De siste dagene har jeg på en måte forsont meg med at de neste ti årene vil være kaotiske, men SÅÅÅ så er det tid for kos og morro. :-)

 

Så om noen år tebekaa, da kan vi drikke te eller vin på en veranda med allverdens av tid, det blir fint!!!

 

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...