Gå til innhold

Nå har jeg baka, og fylt opp fryseren =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte et Allers ukeblad her om uka, og fant en oppskrift på matmuffins, med salami, purreløk, og ost, og tenkte jeg skulle teste denne oppskriften. Jeg laget de i store former, og doblet oppskriften, og de ble kjempegode :) Tenkte det kunne være greit å putte i nistepakken til barna, til en forandring fra den vanlige brødskiva :)

Og så laget vi browniesmuffins :):):) Den oppskriften som ligger inne på kokeboka her på forumet - og vi 4DOBBLET den....hehe..... mmmmm..

Dersom dere enda ikke har testet denne, så må dere bare gjøre det!! Har laget de flere ganger, og frøset de ned - da blir de ekstra seige og gode. Men de blir jammen ikke liggende lenge i fryseren da..

Noen som har noen gode, enkle favoritter å dele??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke du dele oppskriftene dine? Matmuffins hørtes digg ut og brownies muffins hørtes farlig ut (prøver å legge om livsstilen her...).

Jeg kan ikke bake, men er veldig glad i toro brownies da... ;)

Skrevet

Her er oppskriften på browniesmuffins: http://www.dinbaby.com/forum/thread/4646822

Men husk å doble den - minst ;o)

Og her er oppskrift på matmuffins:

(6 store, eller 12 vanlige)

1 liten purreløk (evt 1-2 vårløk)

100 gram salami, eller annen pølse

8 dl hvetemel

1 ss bakepulver

1/2 ts salt

100 gram smør

4 dl lettmelk

2 dl revet ost

1. Bland mel, bakepulver, og smøret som er skåret i terninger, i bollen til foddprocessoren. La maskinen gå til alt er blandet.Tilsett melken, og bland alt samen til en deig.

2. Rør inn tynne strimler av salami, og finhakket purre. Fordel deigen i muffinsformer av papir, eller i smurt muffinsplate.

Strø over osten.

3. Stek dem midt i ovnen ved 250 grader i 15-20 minutter for de store, og 12-15 minutt for de små.

Avkjøl på rist.

Ps. kan godt steke de store noen minutter ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...