Gå til innhold

sykemelding under permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hva som skjer dersom jeg nå hadde blitt sykemeldt under permisjonen? Blir permen forskjøvet framover i tid tilsvarende sykemeldingstiden, og kan far da være hjemme grunnet min sykdom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far kan ta over permisjonen mens du er sykemeldt.

Skrevet

Du mener under fødselspermisjonen?

Da kommer det an på hva legen har "ment med" sykemeldingen.

Jeg ble sykemeldt etter en operasjon ca midt i foreldrepermisjonen. Legen sykemeldte meg (i 3 uker) fordi han mente jeg trengte ro etter operasjonen, og hjelp til å ta meg av barnet, som da var ca 5 mnd. Legen måtte da presisere på sykemeldingskjemaet at jeg var for dårlig til å ta meg av barnet, og at jeg var sykemeldt "fra permisjon". Ifølge nav er de ganske strenge på dette, og "graden" av sykemeldingen.

I en sånn situasjon blir perm da overført til far i denne perioden.

Dette er i alle fall min erfaring.

Skrevet

Hei! Jeg har akkurat ringt NAV i dag ang dette. Jeg var innlagt i en uke pga lammelser i ansikt og hender. Og ble sykemeldt denne uken, så da sa de i dag, at de forskyver permen min i tilsvarende dager. Far hadde fri denne uken, så han tok ikke sin permisjon da.

Skrevet

Takk for svar jenter :)

Sikkert litt forskjellig praksis i de forskjellige NAV-kontorene, selv om det egentlig ikke burde være det...

Vi får avvente og se, kanskje jeg blir bedre over natta :)

Skrevet

Du får ha god bedring, i alle fall. Du kan jo ta en prat med legen også?

Her ble min permisjon forskjøvet, siden far ikke hadde rett på egen permisjon, så jeg fikk de tre ukene "igjen" som permisjon.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...