Gå til innhold

Pottetrening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi på såvidt 2 år er veldig glad i å sitte på potta si. Men siden den har stått oppe på badet har den sjelden vært i bruk for å si det sånn. Hun har flere ganger spurt om å få tisse på potta og det har kommet tiss, og sågar 2 x bæsj.

I dag etter barnehagen flytta jeg potta ned, tok av bleia, tok på truse og ga henne beskjed om å si ifra når hun skulle tisse. 2 ganger sa hun i fra og tissa på potte, og helt på slutten nå tissa hun i trusa. Er det dumt å holde på slik? Syns det er moro jeg da, og har ikke tenkt å involvere barnehage eller noe sånt på lang tid ennå. Generelt er hun ikke tidlig ute med ting i forhold til alder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun er int. og det ikke blir press fra din side er det kjempe fint å begynne potetreningen! Mye ros når hun klarer det er kjempe viktig, men husk å ikke vær negativ når hun tisser i buksa.

Det kan også være en ide å informere barnehagen om at dere trener hjemme. De kan jo ha på henne bleie der, men spørre henne noen ganger i løpe av dagen om hun har lyst til å prøve å gå på potte! Jeg jobber selv i bhg og vi prøver ofte dette med barn som er 2-3 år!

Skrevet

kjør på så lenge hun er interessert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...