Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 nå er den 39,6..skal ikke den gå ned litt mer? jenta er 2 år.. har hatt feber siden tirsdagskvelden.. og den stiger ofte til 40,men har liksom gått ned til ca 38 etter en stikkpille og vært der i ca 4 timer..
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Hvordan er allmenntilstanden da? Virker hun sløv eller er hun kvikk? Mangler hun jekslene?
hEiSvEiS Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Har du vært hos legen med henne? Noen grunn for at hun har så høy feber? Allmenntilstand? Sørg for at hun ligger i ett kjølig rom (ca 18 grader), ikke varmes opp av klær/dyner/pledd og kanskje du kan snike en kald klut over pannen hennes om hun sover. Hun burde hatt full effekt av paracet etter ca 1/2-1 time. Stikkpiller gir litt senere maks-effekt. Ta temperaturen på henne igjen om en liten halvtime, om den ikke er nedgående da - og iallefall om den stiger - så ville jeg kontaktet legevakten for ett råd - eventuelt kontaktet fastlege i morgen (alt avhenger av allmenntilstanden - men febersykt barn på tredje dagen bør ha tilsyn av lege). Husk rikelig med væske.. hun mister MYE væske når hun har så høy feber - og det er både vanlig og alvorlig at barn blir dehydrert.
Gjest Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Hvilken styrke var det på paraceten du ga, og hvor mye veier jenta di?
Sjokoladekaka Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Det er faktisk bra nok, dersom tempen går ned med ei 1/2 grad:) Du skal sjå meir på allmenntilstanden. Pass på rikeleg drikke, og ikkje for mykje kle på ungen.
Lykke X 4 Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Ha på henne minst mulig klær, om du ikke allerede har gjort det. Mindre klær og et svalt rom pleier å hjelpe.
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 4. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2008 250 mg.fra1, til 9 år.. var til legen i går selv og fikk skjekka hals og øre på henne,men såg fint ut..men lukter ikke så godt av ånden hennes nå.. er slapp og sur,så ikke i noe særlig form..ligger med bare bodyen og ett tynt babyullteppe over bena..er ikke så varmt på rommet heller.. får se hvordan det utvikler seg..skal iallfall til legen i morra..
Gurine Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Det har hendt at jeg har måttet gi paracet med bare et par timers mellomrom på jentene mine (både stikkpille og tablett som de får nå), før feberen har gått ned noe særlig. Dette vet jeg at søsteren min har måttet gjøre med sine av og til også. Jeg gjør selvfølgelig ikke det så ofte, eller på dagtid mens jeg kan se etter dem hele dagen, men hvis tempen ikke går ned tilstrekkelig til natta ved hjelp av bare en pille. Holder du deg innen anbefalt døgndose, så gjør det ikke noe om du gir pillene litt hyppigere enn anbefalt for å få ned tempen til natta. Ellers er jeg enig med de rådene over, og at det er greit å sjekke med lege når tempen holder seg såpass høy over flere dager.
Lykke X 4 Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 Følg doseringen på pakka du, ikke gi hyppigere enn hva som er anbefalt der. Og skulle feberen stige, og du har forsøkt alt, vil det heller være riktig å kontakte lege. Overdosering av paracet skal man være forsiktige med, spesielt hos små barn.
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 4. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 4. september 2008 står på pakken 1 stikkpille 3 ganger i døgnet..hun har fått 4.. hun har hatt over 40 alle gangene.. hun har ikke fått 2 års jekslene (eller hjørnetennene..de er på vei opp..) har drukket masse vann og jucie i dag..heldigvis. syns det er så ekkelt når feberen ligger så høyt.. nå er den 39,7 så stigende..:/
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 4. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 4. september 2008 39,8 mener jeg..
Lykke X 4 Skrevet 4. september 2008 #12 Skrevet 4. september 2008 Kanskje det kan være greit å høre med legen da. Du kan jo prøve å ringe og få snakka med legen på legevakta.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 4. september 2008 #13 Skrevet 4. september 2008 Det at den kun gikk ned til 39,6, kan komme av at du ga den når tempen var i ferd med å stige. Selve tempen har ikke så mye å si, men allmenntisllstanden er det som betyr noe. Pass på å kle av og hold rommet kjoelig. Hun har ikke roed "jordbærtunge"?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 4. september 2008 #14 Skrevet 4. september 2008 Og en ting til: du kan gi Ibux i tillegg, helst mixtur...
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 4. september 2008 #15 Skrevet 4. september 2008 Huff, ikke gøy med så høy feber nei. Paracet setter ned feberen med 1-1.5 grad. Om hun har fått anbefalt dose i dag å feberen ser ut til å stige å du ikke tørr gi henne mere så kan du jo ringe legevakt å høre med de hva de synes du skal gjøre. Barn tåler feber godt men er ikke noe særlig med feber over 40 grader. Gjelder å få den ned da. Kle av henne er veldig viktig, bør virkelig ikke ha på for mye. Men skal selvfølgelig ikke fryse heller. Sitt med kald klut over henne, å hun bør få i seg en god del væske. Kroppen bruker mye væske når den har så høy feber, å barn tåler dehydrering dårlig. Mål ofte å pass godt på feberen når den er så høy. Du sier hun pleier å få så høy feber, da tåler hun det nok godt! Ikke nøl med å ringe legevakta om du er usikker eller lurer på noe. Dere trenger sikkert ikke komme men godt å ta en telefon til de før natten kommer. Blir som regel litt roligere selv da når man får tips fra de!:-) Håper jenta di blir frisk snart!
Gjest Skrevet 4. september 2008 #16 Skrevet 4. september 2008 kanskje hun har den 5. barnesykdommen. mega høy feber i 3 dager, så går det over...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 4. september 2008 #17 Skrevet 4. september 2008 mente "bringebærtunge"... hihi...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå