Gå til innhold

legesekretær

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som er det her,eller driver med utdannelsen nå?

er det vanskelig,mye jobb,lesing osv???

driver og vurderer det,sa jeg aaaldri skulle tilbake på skolebenken igjen..men akkurat dette yrket frister faktisk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok utdannelsen for snart 7 år siden. Tok det på 1 år gjennom utdanningshuset, hadde da utdannelse med mye helse og psykologi fra før av. Jeg hadde skole 2 dager i uka og det var hektisk nok. Man kan velge å ta 2 kvelder i uka over 1 år eller hver dag på dagtid i et halvt år. Hørte av de som tok skolen på dagtid, at det var veldig hektisk.

Om det er vanskelig, kommer litt an på hvor interessert du er. Jeg er veldig interessert i helse og psykologi, så den biten gikk veldig lett.

Synes det var verre med de latinske glosene.

Det er jo bare å hoppe på det : )

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jess, jeg holder på nå. Helsesekretær heter det vel, ettersom de har slått det sammen? (Mulig jeg tar feil)

Skal ta siste året nå på 4 mnd... GULP! Hektisk, ja... Men jeg tror det går. Fremover nå vil jeg ha undervisning fra 9-15, og skiftestue fra 17-21, 2 ganger i uka. Tar endel tid fra unger og mann, men det er som sagt bare frem til jul.

Skrevet

takk for svar...

det frister veldig,,,

ser ut som et veldig ålreit og hyggelig yrke...

blir i såfall på kveldstid,og jobbe på dagtid,men ikke fullt da...

Skrevet

men, er det lett å få jobb? ingen vits i å gå på skole igjen hvis man ikke kan få jobb... spør fordi jeg er interessert selv, men har tidligere tatt en lang utdannelse uten at jeg har fått arbeid...

Skrevet

Tror det skal være ganske greit å få jobb nå. Kommer litt an på hvor du er interessert i å jobbe også og hvor du bor.

Når jeg var ferdig utdannet, var det veldig vanskelig å få jobb. Sendte inn åpne søknader og fikk faktisk en jobb 1 uke etter at eg var ferdig på skolen.

Husker der var et par stk som fikk jobb på slutten av skoleåret også.

Men, det var arb.giverens marked akkurat på den tiden, så det var bare å stå på for harde livet....hehe.

Skrevet

Legesekretær/medisinsk sekretær er ikke samme utdannelse som Helsesekretær, og det er greit å være oppmerksom på. Legesekretær/medisinsk sekretær er utdannelse på private skoler, som oftest, mens Helsesekretær er en videregående utdannelse. Vet at innholdet i utdannelsen er mye det samme, med de som går Helsesekretær (gjennom en videregående skole altså) får offentlig autorisasjon, mens man ikke får det på disse privatskolene.... Hvor mye det betyr i arbeidslivet er jeg usikker på. Jeg er selv utdannet Helsesekretær, og fikk jobb på sykehus fordi jeg hadde autorisasjon, men jeg vet jo at det jobber MANGE sekretærer på samme sykehus uten autorisasjon....

Yrket er forøvrig bra, syns jeg. Jeg var ikke så glad i å ta blodprøver så jeg valgte å jobbe innen psykiatrien.... Forøvrig kan man jo få jobb på f.eks Volvat og tjene ganske så bra. (Jeg har skiftet yrke nå...)

Skrevet

kunne godt tenke meg å jobbe på legekontor jeg...

da er det vel helsesekretær jeg sikter til da...

takk for svar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...