sommer og sol:-) Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 skal reise innenfor norge,5 dager... best kun 1 kolli,men lurer på om det er altfor lite.. jente på 7 år skal ha m egen sekk,jeg og..han på 2 år,har sikkert og m egen sekk,selvom jeg må bære den.. noen reisevante her som har litt peiling?
Mom2Two Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Jeg har reist med fly og pakket for 3 uker til både meg og ungene i èn litt stor bag. Går helt fint det:-) Da har jeg basert det på at jeg kan vaske litt tøy da. Skulle jeg ha vært borte i 5 dager, hadde jeg fint greid meg med en medium stor bag til både meg og ungene. I en stor bag hadde vi hatt nok plass til det alle fire skal ha med for 5 dager:-) Kommer jo an påhvor mye man skal dra på da, men jeg liker ikke å ha med så mye bagasje.
sommer og sol:-) Skrevet 4. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2008 har mulighet til å vaske tøy ja,men kan fort bli litt utetøy..støvler,regntøy evnt dress... er absolutt ikke reisevant,så jeg aner jo ikke... tror 1 kolli var 20 kg... tenkte å pakke i en passe romslig trillekoffert...
sommer og sol:-) Skrevet 4. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2008 flere som har erfaringer??
Mom2Two Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Har reist med èn bag også på vinteren når jeg har hatt med utedresser, regntøy, cherrox og vintersko etc til begge. Synes det er greit å ha lite å dra på når man reiser jeg da. Mine er 3 og 8, og har reist en del alene med fly med dem.
sommer og sol:-) Skrevet 4. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2008 takk igjen:-)) da tar jeg sjangsen på en koffert,skal ha m vogn og,så da kan jeg putte tepper og dressen oppi der.... hvis kofferten veier for mye så får jeg bare betale for overvekt,vet du hvor mye det er?sånn ca:-))
Mom2Two Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 Det kommer an på hvilket selskap du reiser med. Hvis du tror det blir overvekt, er det vel kanskje bedre å pakke i to kollier? Bare husk at uansett om du har større bagasjekvote pga eldstemann, så er det noe med at en individuell kolli ikke kan veie mer enn 30 kg. 7-åringen kan sikkert hjelpe deg å trille vogne så du kan ta bagasjen. Ellers får du "prøvepakke" i `en da, og se hvordan det går:-)
sommer og sol:-) Skrevet 4. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 4. september 2008 reiser med norweigan... koster 80 kr en vei for ekstra kolli... vi får prøvepakke,så får vi se.. det jeg tenkte m vogna var at jeg puttet litt oppi den,for den går jo uten kollien...fikk jeg høre ihvertfall... da blir kofferten litt lettere,kanskje..hehe..
Mom2Two Skrevet 4. september 2008 #11 Skrevet 4. september 2008 Hehe, ja du får stappe full vognen;o)
sommer og sol:-) Skrevet 4. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 4. september 2008 får gjøre det.... tusen takk for svar:-))
Mom2Two Skrevet 4. september 2008 #13 Skrevet 4. september 2008 Hehe, vet ikke om jeg var så mye til hjelp da, eller om jeg bare forvirret deg mer:-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå