1+1=2* Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Har jo sett at det har vært mye diskusjon om bringebærbladkapsler her. Jeg har kjøpt kapslene nå, og jordmor har faktisk anbefalt å ta dem. MEN: Når begynne å ta kapslene? På boksen står det bare at de blir brukt i slutten av svangerskapet. Når startet dere??? Takknemlig for svar!
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Siste trimester har jeg lest,det gjelder Solaray sin boks hvertfall. Jeg bruker nå en annen sort, Nature*s Sunshine(tror jeg det heter) Jeg er i uke 32 nå og har tatt dem etpar uker, tipper jeg jeg begynte i uke 28/29.
1+1=2* Skrevet 4. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2008 Tusen takk for svar! Jeg har også kjøpt Nature's sunshine. Jeg er i uke 32, så da begynner jeg å ta i morgen. Tar du full dose, dvs. 2 kapsler 3 ganger daglig? Jeg synes det høres så mye ut... Har du merket noen forandring etter at du begynte å ta dem?
Har 1engel, venter nr2<3 Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Når jeg først fikk vite om bringebærkapslene fikk jeg ikke vite mer enn at det vist nok skulle være noen svært effektive kapsler, og hjelpe enormt. Jeg var da i uke 29. Før jeg skulle begyne med dem ville jeg få litt mer informasjon om dem og ikke bare hoppe rett på noe jeg ikke ante hva var og risikere og skade meg eller min lille på noen som helst måte. Først dro jeg til helsekosten og forhørte meg der, der fikk jeg vite at det for det meste var opp til jordmor hva hun tenkte i forhold til hver enkelt person,dems modning og graviditet osv om når du burde begyne og dosering. På selve boksen sår det ikke lengre noe om akkurat dette, nettopp fordi alle er forskjellige. Og siden min jordmor ikke hadde så veldig mye peiling på akkurat disse kapslene, Ringte jeg inn til et senter som har med naturmedisin å gjøre, universits greier. Og de sa at disse kapslene for det meste var anbefalt de 4 siste ukene i svongerskapet, men at det før var satt opp de 8 siste ukene, grunnen til at dette ble endret var at de kapslene er veldig effektive, og da er det stor sjanse for at du får et fortidlig født barn. Jeg spurte jo selvfølgelig hva som kunne skje om jeg begynte på dem da, i uke 29 og da sa de at det var store sjanser for at jeg fikk en prematur baby og kanskje måtte ligge noen uker på sykehus. Etter og ha byttet jordmor og pratet med den nye om dette så ble vi enige om at jeg sikkert fint kunne begyne i uke 32, og slik ble det. Men en av grunnene til det var også at jeg har hysterisk angst på og gå over terminen. SÅ det er nok noe du burde høre med Jordmoren din om. Uke 32 + er gerit, og uke 36+ er anbefalt...
Har 1engel, venter nr2<3 Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Og det er forresten feil, det står at du skal ta 2-3 kapsler 2 ganger dagen. Og til og begyne med er det anbefalt 2kapsler 2 ganger dagen, og så øker du til 3 etter noen uker, er nå i uke 35 og har begynt med 3 kapsler 2 ganger dagen... Og jeg synes forresten at de fungerer kjempe fint ;-)
1+1=2* Skrevet 5. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2008 Tusen takk for informativt svar, VårFørst<3Nathalie17.10.08<3! Jeg begynte med kapslene i dag, og kommer til å ta 2 kapsler to ganger om dagen de første ukene (er 32 uker på vei). Grunnen til at jeg er blitt anbefalt disse kapslene, er at jeg gikk langt over termin sist og ble til slutt igangsatt. Så sånn sett er det bare bra om ungen blir født litt før termin! Håpet mitt er i alle fall at fødselen skal settes i gang av seg selv.
*SmurfeMamma* Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 jeg begynte på bringebærblad kapsler da jeg var 36+0, jeg tok full dose... jeg fødte 38+2 altså nøyaktig 14 dager før termin... jeg fikk fryktelig høyt blodtrykk etter jeg begynte på disse, men vet ikke om det var tilfeldig eller om det hadde noe med bringbærbladkapslene å gjøre... hadde en fødsel på 4 timer, og revna kun litt... så disse skal jeg ta neste svangerskap også, men begynner ikke noe før uke 36, siven jeg fødte 14 ager før termin denne gang....
gullfisken83 Skrevet 6. september 2008 #8 Skrevet 6. september 2008 Jeg har kjøpt bringebærblad te jeg.. håper den er like bra som kapslene. Men den teen skal visst være bra i hele svangerskapet(litt rart!?) mot svangerskapskvalme og siden "lettere/raskere" fødsel. Videre etter fødsel for raskere normalisering av underlivet. Jeg er 29+1 idag, men venter nok et par uker før jeg begynner. Jeg har også angst for å gå over termin, men vil heller ikke føde leeenge før termin..hehe..
Gjest ønsket oppfyllt Skrevet 6. september 2008 #9 Skrevet 6. september 2008 hva er dette? det har jeg aldri hørt om, og hva er det godt for? har det vært vanlig å ta lenge?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå