Gå til innhold

Flere enn meg som klør veldig på brystene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har klødd med jevne mellomrom voldsomt- og det hjelper ikke å smøre seg, blir nesten verre av det. Er ikke tørr. Spesielt ille er det når jeg har tatt av meg BHen for kvelden, og da særlig der spilene og sømmene har vært. Er det andre som opplever det samme her? Blir litt redd for leverpåvirkning- men det gjelder kanskje bare de som klør under føtter og i hendene?? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg opplevde også det i forrige uke! Innimellom har jeg klødd mye på maven siden huden strekker seg, men har smurt meg med en fet krem og det har hjulpet. I forrige uke var jeg 35 uker på vei, og begynte plutselig å klø mer og mer,- mest på brystene, men også på anklene og toppen av lårene. Jeg smurte på litt krem, men det ble bare verre av det. Da så jeg litt nærmere etter og oppdaget små røde prikker der det klødde. Jeg sjekka litt på nettet, og begynte å mistenke at det er noe som heter PUPPP. Det er et utslett som vanligvis dukker opp de siste fem ukene av svangerskapet, og faktisk kan bli så plagsomt at noen har blitt satt i gang pga. det.

Jeg spurte legen om det da jeg var på kontroll på tirsdag, og han bekreftet at det var det jeg har fått. Han skrev ut resept på en steoridkrem til meg, og det ble bedre med en gang jeg tok den på. Utslettet dukker opp hos en av 425 gravide, eller noe sånt, men forsvinner vanligvis etter fødselen.

Tror du det er det du har? Du finner mer info om du googler det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...