mars-2008 Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Har alltid hvert 3 timer mellom hvert måltid, men no vil hun ikke ha før det har gått 4 timer. Er det for lang tid mellom? blir no lite mat på en dag..... Hvor lenge venter dere mellom hvert måltid?
lise78 Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Hvis babyen legger på seg så er det vel bra. Mitt barn er 7 mnd og etter grøt og middag går det gjerne 4 timer. Har mer problemer med væske inntak... Syns hun drikker alt for lite. 100-200 ml pr dag..
Sunniva78 har to små Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Gutten min er snart 7 mnd, men svarer likevel jeg:-) Noen ganger vil han ha pupp etter ca 2 timer, men da spiser han ikke så mye. Som regel går det 3 timer mellom, noen ganger 4. Så lenge de legger fint på seg så er det nok greit at det går 4 timer mellom vil jeg tro!
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Her går det ikke mer enn 3 timer mellom måltidene. (8 mnd om 1 uke). Et puppemåltid før frokost, ellers 4 måltider med fast føde. (Har vært sånn siden hun ble 6 mnd). Gjør sikkert ikke noe om det går 4 timer, hvis hun ikke vil ha før. Sier vel i fra om hun er sulten.. =)
UpsyDaisy Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Gutten min har spist hver 4. time siden han var 4 mnd. Ammer. Han er en god gutt på over 8 kg nå, 6 mnd og ei uke. Har 2 grøtmåltider nå da.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 ca 3,5 timer mat: 0830, 12, 1530 og 1900 pluss minus....
Gjest Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 her går det 4timer mellom hvert måltid, vist hun bare drikker melk.. men kan ver 2-3 timer mellom måltidene vist hun får grøt, fruktmos ++
CB-BabyBoy Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Lillegutt pleier å spise rundt 06-06.30 og så forsøker jeg å beregne rundt 3 timer etter det. Kommer litt an på når han har dagens første måltid. Jeg spurte helsesøster om mat osv ved 6 mnds kontrollen og hun sa at 3-4 timer er helt ok, men ikke gå over 4 timer for da fikk barna lett vondt i magen. Vet jo hvordan jeg føler det når jeg blir sulten
Gjest Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 Her spises det fast føde når vi står opp, til middag og før han legger seg. Resten av dagen får han pupp når han sier i fra at han er sulten (pleier ikke være vanskelig å skjønne ). Ikke alltid han vil ha like mye grøt/grønnsaksmos, men han sover natten igjennom og legger fint på seg så jeg slår meg til ro med at han får i seg det han trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå