Gå til innhold

6 mnd baby... hvor lenge venter dere mellom hvert måltid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid hvert 3 timer mellom hvert måltid, men no vil hun ikke ha før det har gått 4 timer. Er det for lang tid mellom? blir no lite mat på en dag.....

Hvor lenge venter dere mellom hvert måltid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis babyen legger på seg så er det vel bra. Mitt barn er 7 mnd og etter grøt og middag går det gjerne 4 timer. Har mer problemer med væske inntak... Syns hun drikker alt for lite. 100-200 ml pr dag..

Skrevet

Gutten min er snart 7 mnd, men svarer likevel jeg:-)

Noen ganger vil han ha pupp etter ca 2 timer, men da spiser han ikke så mye.

Som regel går det 3 timer mellom, noen ganger 4.

Så lenge de legger fint på seg så er det nok greit at det går 4 timer mellom vil jeg tro!

Skrevet

Her går det ikke mer enn 3 timer mellom måltidene. (8 mnd om 1 uke).

Et puppemåltid før frokost, ellers 4 måltider med fast føde. (Har vært sånn siden hun ble 6 mnd).

Gjør sikkert ikke noe om det går 4 timer, hvis hun ikke vil ha før.

Sier vel i fra om hun er sulten.. =)

Skrevet

Gutten min har spist hver 4. time siden han var 4 mnd. Ammer. Han er en god gutt på over 8 kg nå, 6 mnd og ei uke. Har 2 grøtmåltider nå da.

Skrevet

ca 3,5 timer

mat: 0830, 12, 1530 og 1900 pluss minus....

Skrevet

her går det 4timer mellom hvert måltid, vist hun bare drikker melk..

men kan ver 2-3 timer mellom måltidene vist hun får grøt, fruktmos ++

Skrevet

Lillegutt pleier å spise rundt 06-06.30 og så forsøker jeg å beregne rundt 3 timer etter det. Kommer litt an på når han har dagens første måltid.

Jeg spurte helsesøster om mat osv ved 6 mnds kontrollen og hun sa at 3-4 timer er helt ok, men ikke gå over 4 timer for da fikk barna lett vondt i magen. Vet jo hvordan jeg føler det når jeg blir sulten :)

Skrevet

Her spises det fast føde når vi står opp, til middag og før han legger seg. Resten av dagen får han pupp når han sier i fra at han er sulten (pleier ikke være vanskelig å skjønne :)).

Ikke alltid han vil ha like mye grøt/grønnsaksmos, men han sover natten igjennom og legger fint på seg så jeg slår meg til ro med at han får i seg det han trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...