Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Jeg er sååå giddalaus når det kommer til matlaging om dagen, og skulle gjerne levd på take away. Og, jeg vil absolutt ikke tro jeg er den eneste! Derfor synes jeg det hadde vært knall om vi hadde lagt ut våre favoritt middags-oppskrifter her, så kanskje vi kan inspirere hverandre litt? Taco Suppe: (http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?tema=kos&artid=13538) Jeg synes denne tacosuppen er KJEMPE god, og utrolig enkel å lage. I tillegg til det som står i oppskriften, pleier jeg å ha paprika, tomat og mais oppi og. Kjempe godt med feks en god salat og olivenbrød ved siden av. Kokte koteletter med purre. Denne oppskriften kan varieres i det uendelige, ,man bare har oppi det man liker! Kjøp koteletter og stek de på høy varme på begge sider, så de får en skikkelig stekeskorpe. Stek de gjerne i en kaserolle/kjele. Når de har fått ordentligstekeskorpe hell oppi såpass vann at det nesten dekker kotelettene. Ha så oppi purre, gulerot og alt annet av grønsaker og rotfrukter som du liker! Ta oppi litt salt og pepper. Sett så lokk på, og la det koke i ca 30-45 minutter. Da ender du opp med verdens aller møreste koteletter. Det er helt sinnsykt godt. Ha gjerne poteter og en god salat ved siden av! Kokte koteletter med tomatpurè og feta: Følg prosedyren i oppskriften over med steking. Isteden grønsaker, ha oppi vann, tomatpurè og hakkede tomater isteden. (Ikke ha oppi like mye vann som i den forrige, men blandt alt så det blir en god og litt tykk blanding.) La det koke i ca 30-45 minutter, og ha oppi feta ost til slutt. Dette er også kjempe godt, og jeg synes denne passer perfekt til lamme-koteletter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå