Gjest Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Kaffe er ikke lengere bare kaffe. Kaffespråket har utviklet seg, før var det svart eller med fløte oppi, nå er det enkel,dobbel, trippel eller Skal det være en: -crema -espresso -ristretto -Lungo -Americano -Caffè Macchiato -Café Cortado -Macchiato Fiordilatte -Espresso con Panna -Cappuccino -Caffè Latte -Latte -Caffè Latte Macchiato -Café au Lait -Café con Leche -Mochaccino -Caffè Mocha -Shakerato -Frappe Glemt noen?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Ehhhm... flere av disse navnene du har skrevet er akkurat samme drikken.... Flere forskjellige språk har du brukt også
Northernlights Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Jeg drikker hazelnut coffee ;o) Men bare 1 kopp pr dag. Og den er det svigerfar som lager hver morgen. Har ikke hatt hjerte til å fortelle han at den bør være minst dobbelt så sterk...forslag til hva jeg kan si, uten å såre følelser her??? =oD
Gjest Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Hvis du satte kaffen i halsen nå så tok jeg kun utsnitt fra denne siden for å huske dette i hode til en hver tid kan en bli speeda bare av det. http://temperato.no/faq/espressodrikker.html
Gjest Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Gå på et brenneri og kjøp spesial kaffe der=) Der kan du velge styrker og smaker=) Både filter,kokmalt og espresso=)
juhuuuu Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 "Mmmm, denne kaffen er kjempegod! Fikk lyst å prøve den litt sterkere, jeg. Skal vi forsøke?"
juhuuuu Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 Det var et forslag til Northernlights altså ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå