Gå til innhold

Noen ventere i Trondheim?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Nå har vi gitt opp prøverørsforsøk, etter 4 uttak og 11 misslykka innsatte egg. Har nå hatt første intervju med Bufetat. Skal om noen uker ha det andre intervjuet. Hvis vi blir godkjent, ser ikke noen grunn til at vi ikke skulle bli det, så blir ventetiden frem mot tildelig og henting utrolig laaaaaaang. Noen andre som nettopp har startet prosessen og som har lyst til dele ventetiden sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei Lena.

Bare lurte på et par ting...

Hvor lang tid tok det fra dere bestemte dere for adopsjon til dere

hadde 1 intervju med Bufetat...

Bare lurer på hvor lang saksgang man må belage seg på om man

bestemmer seg for dette...

Vi bor også i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg lurer også på hvor lang tid det tok fra dere sendte inn søknad til dere hadde 1 intervju...?

Vi bor også i Trondheim, og har vært igjennom 11 tilbakesettinger. Vi har igjen 2 forsøk hos Medicus, men har innsett at våre sjanser er små.

Vi forbereder oss derfor til adopsjonsprosessen, men jeg må innrømme at det virker skremmende. Både i forhold til at det tar så lang tid, å gå i uvisshet så lenge.....og samtidig at andre skal vurdere om vi er skikket til å bli foreldre.....Ser ingen grunn til at vi ikke skulle bli godkjent,men det er jo allikevel nervepirrende...

Har hørt at det er stor forskjell fra kommune til kommune, bare mellom Trondheim og Malvik er det visstnok stor forskjell i behandlingstid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei Lena og dere andre Trondheimsventere!

 

Vi venter på barn nr. 2 og har nok kommet litt lengre i prosessen enn dere. Denne uka er det akkurat ett år siden vi sendte papirene til Colombia. Jeg sitter også i styret i Adopsjonsforums lokalforening og kjenner derfor rimelig godt til prosessen her i byen. Jeg kan berolige dere med at ventetiden i kommunen har blitt veldig mye kortere den siste tiden. Hvis jeg ikke husker feil så tar det ca. 1-3 måneder til kommunen tar kontakt for 1. samtale. Selve prosessen tar litt tid; det skal også være nødvendig for å oppnå en "modning" hos søkerne...

 

Ellers så er samtalene ingenting å grue seg for. Det finnes en del negative erfaringer, men vi opplevde iallfall prosessen som positiv. Prøv å se på det som en samtale og en bevistgjøring hos dere selv og ikke som en test. Det finnes jo ikke riktige eller feil svar!

 

Lykke til i prosessen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...