Gjest Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Har så mye plommer og jeg ELSKER bare plommer, men alle ble jo plutselig modne sammtidig... Innbilder meg at plommesyltetøy ikke er noe godt, men tror ikke jeg har smakt sånn ordentlig hjemmelaget noengang....
Babyønske �� Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Jeg syns det er godt hvertfall, og er ikke noe syltetøyelsker til vanlig. Avhengig av sort så er det ofte litt syrligere enn f eks jordbær(spes kjøpesyltetøy)
Mrs. Bouquet Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Nei, jeg syns ikke det er spesielt godt. Hadde ikke orket alt arbeidet med å lage syltetøy av plommene i alle fall.
lillemirakel!! Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 JA! elsker det!! :-) hadde laget masse syltetøy om jeg hadde plommer..Synd det bare er å få tak i på meny, finner det ikke andre steder:-)
barbara Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Ja, kjempegodt! Jeg syns det er det aller beste syltetøyet:-)
¤mamma¤ Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Åh, det er helt fantastisk!! Det beste syltetøyet som finnes! Mmmmmmm....
AO3 Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Jeg synes det er helt fryktelig, begynner å brekke meg... Men nå må jeg legge til at jeg liker ikke vanlige plommer heller, da! Hvis du elsker plommer, tror jeg absolutt det kan være en god idé å lage plommesyltetøy - alternativet er jo å kaste alle plommene, ikke sant?
gerd Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Jeg liker det - lager ofte selv, men det blir best om jeg lager det av ferske plommer. Jeg tar ut alle steinene for hånd. Moser plommene i foodprosessor og så koker de. Bruker lite sukker.
Reiki 73 Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 Plommesyltetøy er en favoritt!! Det er også plommesuppe og plommegrøt. Plommene kan fryses hele, så kan du ta opp litt etterhvert å bruke til det du har lysst til, Kan tåle å ligge leeeeeeeeenge i fryseren
Svensk Skrevet 5. september 2008 #11 Skrevet 5. september 2008 Førv lenge siden hade jag recept på plommesyltetøy med kanel. Så gott!! Men receptet ær borta:-(.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå