Gå til innhold

Synkende SF mål. Noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 32 uker på vei med en liten gutt. De siste tre ukene har SF målet mitt bare gått opp med en cm (fra 26 til 27 cm), og avviker dermed fra sin egen kurve. Har hele tiden vært liten, men nå begynner jeg å nærme meg feltet utenfor det grønne. Skal på ny kontroll om en uke, og det skal da vurderes om jeg skal henvises til sykehuset. Noen andre med erfaringer?

Babyen ligger i seteleie så årsaken er ikke at hodet har festet seg. Er litt bekymret, men kjenner sterke spark mange ganger om dagen - noe som er betryggende.

Er takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ER du sikker på at han ligger i seteleie?

Opplevde det samme selv, ble sendt på UL, og da viste det seg at bebien hadde lagt seg i tverrleie..

Skrevet

Takk for svar "SuperMamman"!!

Hmm.. Nei jeg er jo ikke sikker. Jordmor som trodde at han ligger i seteleie. Regner med at det blir ultralyd i neste uke dersom SF målet ikke har gått opp.

Skrevet

Så lenge du kjenner godt med liv, så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg.

Hvis SF-målet ikke øker, så får du ultralyd og veldig god oppfølging på sykehuset!

Lykke til:-)

Skrevet

Jeg var til kontroll pga stagnerende SF-mål i forrige uke (var da i min 37.uke). Jeg hadde vært til vekstestimering 4 uker før, så de hadde et referansegrunnlag å sammenligne med. Det viste seg at babyen hadde vokst som den skulle og at det ikke var grunn til bekymring.

Det kan være mange årsaker til at SF-målet stagnerer, og min erfaring er at dette er noe de tar på alvor og ønsker å rede ut. Siden gutten din sparker og "tar kontakt", ville jeg ikke bekymret meg for mye helt enda. Det er når de blir roligere og konserverer energien, at det virkelig bør ringe en bjelle.

Lykke til med undersøkelsene! :-)

Skrevet

TUSEN TAKK FOR ALLE INNLEGGENE! Jeg kjenner at jeg er beroliget. Gutten er aktiv som bare det - regner med at det ikke er noe farlig. Har uansett time til jordmor om en uke, og hun sender meg da videre om hun ikke er fornøyd.

Takk og takk! :-)

Skrevet

Er det jm som har målt alle gangene?

Dersom det er både lege og jm som har målt,kan resultatet bli misvisende....

Skrevet

mine sank masse....også plutselig vokste lillegutt masse ....ekstrem masse....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...