Gå til innhold

Er dette normalt? Hun tisser hver halvtime!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver halvtime må hun på do å tisse. Men dette er kun når vi er hjemme. Når vi er ute på ting så kan hun holde seg i flere timer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt da, men verd å merke seg at ofte vannlating kan være et tegn på diabetes.

Vil ikke skremme deg da, det kan jo hende hun bare er en av de som bare må fortsette å gå på do når en først har gått en gang :)

Skrevet

Jeg har tenkt på det.. Men er det ikke flere tegn man må være obs på ved tegn til diabetes?

Skrevet

Er hun veldig tørst i tillegg bør du få sjekket blodsukkeret hennes. Sønnen vår drakk og drakk og tisset og tisset for et par mnder siden. Han fikk diagnosen type 1 diabetes den 20 juli. Diabetes går det fint an å leve med, men det var veldig trist for oss da han fikk det. Men det går seg til.

Skrevet

For bare vannlatning alene er ingen symptom på diabetes. Hyppig vannlatning kan jo være blærekatarr( urinveisinfeksjon)

Skrevet

Har egentlig ikke tenk over om hun drikker mye... Hva betegner dere som mye?

Skrevet

konstant tørst, drikker hele tiden og store mengder. Det merkes når ungen drikker så mye

Skrevet

hmm.. jeg skal i hvertfall ta en urinprøve av henne i morgen, for å utelukke urinveisinfeksjon. Om det ikke er det, må jeg få henne bedre undersøkt.

Skrevet

Andre sikre tegn på diabetes er slapphet og vektnedgang. Skal love deg at diabetes merker enn hvis enn er flink til å vite symptomer på diabetes. (høyt blodsukker). Men bare tissing minner meg mer om uvi osv, ikke diabetes.

Skrevet

Hvor gammel er hun?

Lillemor på 3 år har sånne perioder hvor hun tisser hele tiden.Plutslig noen dager kan hun tisse på seg flere ganger,selv om hun akkurat har vært på do.

Så går det uker hvor alt er normalt.

Jeg lurte litt på urinveisinnfeksjon med henne,prøver å gi henne litt tranbær tabletter og c-vitamin de periodene hun tisser veldig mye.

Hun har aldri klaget over smerter.

(Hun har vært tørr siden før jul i fjor)

Gjest dagdrømmer
Skrevet

Bruker du en sånn hjemmetest da, eller bør man helst gå til legen? Trodde uvi "måtte" gjøre vondt når man tisser jeg, men jeg er kanskje på bærtur?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...