Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Nå er skole og barnehage igang igjen og da starter møtevirksomheten. Ikveld er det første møte og det er på ungdomsskolen. Blir vel like "mange" som vanlig tenker jeg..........alltid de samme som stiller opp, mens de andre er opptatt med andre ting....og jeg tror aldri det forandrer seg. Har sett det oppigjennom med de to store. Nå er det 14 år siden eldste begynte på skolen og allerede i første klasse ser man hvilke foreldre som er engasjert eller ei. Noen stiller alltid opp og følger opp helt til ungd.skolen er ferdig, mens andre aldri gidder noenting. Så har man foreldrene som alltid er kritiske og som bidrar svært lite. Så finnes de som alltid er positive og stiller opp gang på gang, år etter år. Håper vi er heldige den dagen lille rosa skal i ilden. At vi møter flere som faktisk bryr seg......
Gjest Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Samme skjer her, her i huset pleier far og gå ikke fordi jeg ikke engasjerer meg, men han får alltid med seg alt.Siden vi ikke har barnevakt må en av oss være hjemme.. Ene sønnen min har ei jente i klassen med foreldre som ALDRI har stilt opp for jenta si, ikke en gang første skole dag.Da var det mange mødre som tørka bort en tåre i øyenkroken pga den ensome jenta på første pult.Nå går hun i 3 og ikke har det blitt noe bedre heller....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2008 Og da har vi fått informasjon om videregående muligheter for 10.klassingene våre:-) Og som ventet, det var kun 1/3 av foreldrene som møtte opp og det var de samme som det har vært hvert eneste år...... Klassen har fått ny kontaktlærer da forrige har gått av med pensjon og det er jo litt spennende å se siden det er siste året. Men vedkommende virket som en positiv person og i samarbeid med den andre læreren som er verdens fineste så satser vi på at det blir bra til slutt:-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Ja er det ikke typisk kanskje. Vi var på møte her om kvelden og da tror jeg de fleste foreldrene var der. Det var altså første foreldremøte i 1. klasse, så får vi bare se hvordan det dabber av:o) For det gjør det, når det kommer til valg av festkomitè til jul eller 17. mai. Eller når det skal bakes kaker el.l Vi har alltid stilt opp, og tror vi kommer til å fortsette med det...... Liker å få med meg det som skal skje jeg da...... Pitte litt kontrollfreak...
♥Snulder Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Jepp! Nå er det igang igjen! Det "verste" med å være blant foreldre som alltid stiller opp er at man også alltid blir sittende med foreldrekontakt verv. De som ikke stiller slipper unna selvsagt. Ikke for at det er så store jobben, men når man har så mange unger som meg... så kan det være litt strevsomt å være foreldrekontakt i ...la meg se... tre klasser pluss barnehagen;=)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. september 2008 Vet du, jeg synes ikke det handler om å være kontrolfreak i det hele tatt, men helt normalt opptatt av hvordan barna våre har det. Og om vi kan bidra med noe som kan skape noe positivt for barna våre så er det jo helt topp! Så det er bare å fortsette, godt det er noen som gidder!
Karomamma Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Jauda, jeg skal til pers for første gang i slutten av måneden (Karopappa har gått på alle foreldremøter hittil...) Skal prøve å holde kjeften lukket denne gangen, for jeg blr tidsnok valgt til noe. Det blir jeg alltid... Vi stiller selvsagt opp, sånn skal det være og det er jeg vant til hjemmefra også. Meeeeen, ikke akkurat i år hadde jeg tenkt.... Jeg har to andre styreverv og Karopappa er i styret i borettslaget og dartklubben. Og snart blir det korps og håndball og fotball og og og.... Kjipt med de som aldri stiller!! Hilsen sleipingmammaen som skal ligge lavt i terrenget, i hvert fall en liten stund
♥Snulder Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Hehe... dere har jo sendt en representant for Karosnuppa! Om det er mammaen eller pappaen spiller ingen rolle veit du:=) Vårt problem her er at når jeg går... så blir jeg valgt til noe.. eller har ikke hjerte til å si nei. Og neste møte så går gubben... og så er det noe annet man må stille opp på... og da har ikke han hjerte til å si nei! Dermed så har man flere verv i samme klasse/barnehage samme år....blæh
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. september 2008 Det er stor forskjell på det å ligge lavt eller å aldri stille på noe:-) Du sier jo at karopappan har gått på foreldremøtene og da stiller dere jo. Man trenger ikke alltid være begge, for det er ikke lett å få til for de fleste, men å aldri gidde å stille på noenting i gjennom barnehage og skoleårene, det er helt utrolig sløvt. Noen ganger passer det såklart ikke å stille og da er det fint å gi beskjed til læreren, så vet de iallefall at en hadde tenkt å møte;-D
Reveenka Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 På skolen her skal jeg i symøte på mandag jeg - vi skal sy kapper til vinduene i klasserommet for å skjerme litt for inn-og utsyn(smart, på vindusrekka MÅ man jo bare se ut av vinduet!). Så skal lærerinnen bake litt og ordne kaffe, så det blir litt av en sosial happening for en innflytter som meg! Jeg syns den største gevinsten ved å stille opp, er at man får en god dialog med lærerne, det blir lett opp ta opp små og store ting - og man får en _stor_ sosial gevinst også; blir jo kjent med halve bygda.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 4. september 2008 Helt enig Reveenka! Det er gull verdt å etablere god kontakt med lærere og andre foreldre. Det er litt lettere å følge opp både skole og fritid da:-)
♥Snulder Skrevet 4. september 2008 #12 Skrevet 4. september 2008 Her GLEDER vi oss til foreldremøte i 2. klasse til uka... Læreren til krøllebølle ringte på tampen av gårsdagen og informerte om at vårt barn var 10. ganger så umulig enn alle andre barn i klassen... Så hun taklet ham ikke lenger.... Dette er altså etter 2 uker... Så ja vi GLEDER oss!!!!!! Tror ikke hun føler samme gleden etter telefonsamtalen jeg hadde med henne senere den samme dagen;=)
Karomamma Skrevet 4. september 2008 #13 Skrevet 4. september 2008 Huff da, Snulder!! Kanskje vi må mekke litt på FINN-annonsen igjen?
♥Snulder Skrevet 4. september 2008 #14 Skrevet 4. september 2008 Sukk... Krøllen har vært så utafor siden skolestart... mer trassig og fortvilet... Men jeg skjønner jo nå at han har hatt det stritt på skolen med ny lærer:=( (Hun ringte forøvrg kun for å informere om at hun hadde koblet inn PP-tjenesten...Jeg spurte henne pent om hun ikke kunne kjøre samme opplegget som forrige lærer hadde. Med fokus på positiv feedback. Men der fikk jeg blankt avslag... for hun sa: Vi er to vidt forskjellige personer med ulike måter å behandle barn på... Hvorpå jeg svarte...( og hun ble fornærmet)... ja det har jeg forstått.. at dere er meget ulike. Men UNGEN er den samme.. og det er vel ham vi bør ha fokus på her...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. september 2008 Forfatter #15 Skrevet 4. september 2008 Herrejemini altså!! Tenk å svare sånn da!!! Grrrrr.........kjenner jeg blir provosert så det dirrer i meg. Noen er udugelige som lærere, det har man dessverre sett oppigjennom. Men dette ville jeg gått videre med og forlangt et møte med lærer, rektor og evt sosiallærer om de har det på skolen. For makan til arroganse!!! Nei Snulder, ikke gi deg, det vet jeg jo at du ikke gjør. Men som du sier, UNGEN er den samme!! Han skal vel ikke lide pga udugelige voksne!
♥Snulder Skrevet 4. september 2008 #16 Skrevet 4. september 2008 Dobbeltsukk.. jeg VET at ungen er trassig og grensetøyende... Men jeg vet også at han reagerer med sterk trass ved kjefting og negativitet..
Karomamma Skrevet 4. september 2008 #17 Skrevet 4. september 2008 Kjør på, Snulder!! Det er klinkende klart at det er lille herr Trassesen som må i fokus!! Vi voksne er så utrolig lite endringsvillige noen ganger altså. Grrrrr!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. september 2008 Forfatter #18 Skrevet 4. september 2008 Og du er den som kjenner ham best, så kom igjen, ikke gi deg!!!
Reveenka Skrevet 4. september 2008 #19 Skrevet 4. september 2008 At det går an! Så istedetfor å følge et opplegg de VET har virket og hatt positiv effekt, så insisterer hun på å gjøre det på sin egen resultatløse måte!? Hjelpemeg, det må da være noen fornuftige mennesker på den skolen? Rektor? Kan den forrige læreren bidra? Jeg tenker kanskje at det er positivt at PPtjenesten er koblet inn jeg - ta kontakt med dem i morgen, snakk med dem og go dem DIN versjon av saken - så kan det tenkes at denne dumme læreren får initiativet sitt rett i fleisen! Det er jo en stor mulighet for at PPtjenestemenneskene vil mene det samme som deg; nemlig at å følge et opplegg de har sette virke på skolen, er mer fruktbart enn kjefteregimet til den nye læreren? Ring PPtjenesten i morgen den dag!
♥Snulder Skrevet 4. september 2008 #21 Skrevet 4. september 2008 Den "gamle" læreren hans har begynt i barnehagen til Tutta:=) Så henne møter jeg daglig. Skal nevne det for henne, for hun sa at hun skulle insistere på at Krøllens "Rosebok" skulle fortsettes med... Forøvrig så har jeg ikke noe problem med PPtjenestens innblanding... men vi reagerer STERKT på at kontaktlæreren overhode ikke kontaktet oss om at hun syntes han var ett problem... Før hun ganske så arrogant "bare informerte" om at "slik blir det".
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. september 2008 Forfatter #22 Skrevet 4. september 2008 Bra dere har kontakt med henne fremdeles og at hun kan anbefale at de fortsetter med Roseboken:-) Det er jammen mange rare mennesker man skal møte på sin vei..... Håper dere får sving på nye læreren og at vedkommende får ting på stell...
Gjest Skrevet 4. september 2008 #23 Skrevet 4. september 2008 Snulder vil bare ønske dere lykke til. Vi har selv en gutt som er koblet opp mot PPT nå.. Men vi har heldigvis en slik lærer dere hadde i fjor nå. ikke gi dere ! Stå på. Klem
♥Snulder Skrevet 4. september 2008 #24 Skrevet 4. september 2008 Håper det går seg til.... liker ikke tanken på at han skal bli utpekt som "den umulige" før skoleåret har fått tid til å begynne... Og ikke minst.. komme på kant med læreren som skal ha såkalt omsorg for ungen min... før vi i det hele tatt har fått anledning til å møte henne ansikt til ansikt.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. september 2008 Forfatter #25 Skrevet 4. september 2008 Nei det skjønner jeg godt!! Men dere er så oppegående at det aldri kommer til å skje! Vi støtter full ut og du kan hyle ut når du blir forbannet!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå