Gå til innhold

Får ditt barn individuell plan og spesiell oppfølging?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er opptatt av å forstå barn og unge med nevrologiske "sykdommer". I stedet for å dømme ( tro meg, mye av det ) må vi klare å sette oss inn i deres verden for i det hele tatt kunne hjelpe dem. Det nytter ikke med ufaglærte som ikke forstår, det blir ikke riktig hjelp og det kan bli ekstra skjev utvikling.

 

Får deres barn hjelp? individuell plan etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har gått trått, men vi er nå i gang med å utarbeide både IP(individuell plan) og IOP(individuell opplæringsplan). Endelig. Har vært ganske heldige sånn ellers, men dette har vært et forsømt område. Ungen er faktisk tenåring nå, og først da får etatene ut finger'n. Har mast om det i mange år, allerede.

 

Tror noe av grunnen er nettopp det at slike som skolen ikke helt forstår hva de står overfor, før det blir FOR problematisk. Da skjer jo plutselig alt på en gang.

 

Men som forelder må en jammen stå på for sine barn. Dette hadde nok tatt enda lenger tid, hadde ikke jeg jevnlig ringt rundt og mast for å få slike som PPT og BUP skikkelig på banen. Skolen var ikke de som tok kontakt med disse etatene, det var jeg. Og ting jeg har prøvd å fortelle skolen i flere år, blir nå gjort noe med. Bare fordi det er PPT og ikke "bare moren" som sier det. Tragisk, men sant. Jeg har blitt litt feid av banen fra skolens side, ang hva som er best å gjøre for ungen. Litt sånn at de har ikke trodd at jeg har peiling på det jeg snakker om. Og dette har ikke vært om ekstra resurser og slike dyre ting. Bare enkle knep osv....

 

Men nå kommer jeg ikke til å gi meg, før ungen får innvilget skikkelig med ekstra resurser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke helt fått diagnose såskolen vil se det ann....

PPT sendte brev om IOP og assistent, men kommer liksom ingen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...