Gjest Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 En mamma på anonym forumet hadde fått stakkars deg kommentarer fordi hun venta gutt.. En annen svarer henne og viser til denne sang teksten.. Den første løvetann - av Alf Prøysen Det stod en liten løvetann så freidig og tilfreds på landeveiens grøftekant med sølevann til knes. Et bustehue lyste gult: Å nei, hvor jeg er fin! Den hadde nettopp speilet seg i sølepytten sin. I grøfta gikk en liten pjokk, som pjokker ofte går, i våt og skitten kjeledress, med gult og bustet hår. Han satte seg i søla ned og strakte ut ei hand og nappet opp med rot og topp sin første løvetann. På vegen kom det mange barn, de kvidret lyst og lett imens de ordnet fort og flinkt en blåveisblå bukett. Og pjokken ropte: “Se på meg, hva jeg har funnet her!” Men barna bare lo og sa : “Så pjuskete den er!” “Å nei, så menn,” sa pjokken, “jeg skal ta den med til mor, så sier hun at den er fin og jeg er veldig stor.” “Det si’r hun for å trøste deg,” sa de som stod omkring. “For du er bare fire år og skjønner ingenting.” Da stabbet pjokken hjem igjen og snufset littegrann, og blomsten hang med hodet ned og lengtet etter vann. Han åpnet døra sent og tungt, og plutselig sa mor: “Å gid så fin en blomst du har - og nei hvor du er stor!” “Du si’r det bare for å trøste, du,” sa pjokken likegla. “Å langtifra” sa mor og lo. “Jeg mente det jeg sa. Det aller største mor vet om, er nemlig guttemann som kommer hjem og har med seg sin første løvetann Synst hun svarte så fint jeg med å vise til denne sangen. Hilsen ei som både er gutte og jente mamma ... Ps jeg elsker denne sangen :0)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Og jeg synes jeg er heldig som bare har gutter:o) Bortsett fra at jeg liker rosa klær, men ikke har noen å kjøpe de til.... Så synes jeg at jeg gjør meg best som guttemamma:o) Hehe, og så kommer jeg til å få det litt lettere i tenårene, enn jentemammaene det er jeg sikker på)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Hehe, det er jeg også sikker på msb:-) Den sangen er en av de koseligste som finnes:-)
Karomamma Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Skulle gjerne hatt en gutt også, jeg
♥Snulder Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 ;=) jeg var temmelig sikker på at jeg gjorde meg best som guttemamma i 12 år.... helt til jenta kom... Og jammen så tror jeg at jeg klarer meg ganske bra som jentemamma og!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Hehe her kommer det ikke noen jente etter 12 år. Har hun ikke kommet til nå kan det i grunn være:o)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Du har jo en firbent liten frøken da;-D Kanskje kjøpe rosa fin kjole til henne!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Ja gjøre henne om til sånn Paris Hilton hund. Med rosa kjole, hatt og matchende veske:-DDD
♥Snulder Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 Det ultimate må være rosa sydvest og regnjakke... eller?
Karomamma Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 Kan du ikke hekle noe fint til lillevovsen da? Eller få Snulder til å ordne et rosa kort som du kan pakke henne inn i?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 4. september 2008 #11 Skrevet 4. september 2008 Jo et sånt kort tror jeg vi går for, Snulder!!! Kan du fikse et sånt kort som Karomamma fikk.??? Men det må nok være i 120cm x 120 cm....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. september 2008 #12 Skrevet 4. september 2008 Hahahahahaha:-) Det blir saker det. Noah trenger vel en skipshund også ja;-D
Gjest Skrevet 5. september 2008 #14 Skrevet 5. september 2008 En av di fineste sangene jeg veit om.Å jeg har allerede fått en sliten løvetann av lille trass. Er glad for alle ungene jeg.Jenter og gutter.Men syns nå at gutter er liiitt greiere å ha med å gjøre sånn i tenårsaldern ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå