Gå til innhold

Hvordan blir man egentlig utdannet ultralydspesialist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det virker som en spennende jobb. Hvordan blir man utdannet til dette?

Vet det er en del jordmødre som jobber som dette. Men de må jo ha tatt noe videre utdanning de også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De jordmødrene har videreutdanning i ultralyddiagnostikk.

Skrevet

+ at alle leger har en viss kunnskap om dette og kan videreutvikle denne iht spesialiseringen deres.

Skrevet

Her i USA er det enklere å ta den utdanninga, og den er 2 årig akkurat nå.

Tenker å ta den veien så snart minstemann er litt eldre. Koster ca 8 tusen dollar her.

Jeg tenker å velge UL for gynekologiske grunner, siden de har andre muligheter der også, som mageregionen forøvrig osv. Men siden jeg vil jobbe med gravide, er det den veien jeg vil gå.

Du kan vel ta radiograflinje på en høyskole i Norge? Eller blir ikke det under samme kategori?

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har sjekket litt på nettet men ikke så lett å finne info når det er litt annerledes yrker.

Jeg kikket på radiograf. Det virket som det var mer ultralyd for indre organer osv uten at jeg skal si det sikkert.

Jeg ønsker ikke å være jordmor eller lege så hadde håpet det fantes noe her i Norge liknende det du har i USA.

Noen fler som vet?

Skrevet

vet bare at de har ragiograf utdannelse på høyskolen i buskerud avd. drammen. de hadde ihvertfall det da jeg gikk på den skolen. mener det er 3 års utdannelse

Skrevet

Takk for svar!

Leste at de har det tilbudet på høgskolen i Gjøvik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...