mamma til tre prinsesser Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Helt fantastisk opplevelse å få se den lille der inne. Lå å vinket å veivet med armer og bein. Men stakkars prinsessen vår (som de trodde det var :-)) hadde cyster på den ene nyren. Ble henvist videre til Haukeland (fra Haugesund) og skal bli oppringt av de neste uke for avtale om når. Den andre nyren så fin ut, urinblæren og -veien fungerte som de skulle og mengden fostervann var riktig. Så sånn sett så alt annet fint ut. Jordmødrene og legen på kontrollen virket rolige, så jeg er ikke veldig bekymret nå, men håper bare den lille slipper plager med dette. Andre som har vært borti dette og vet hva som kan skje videre?
:*lillefru*:har født*: Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Gratulerer så mye med den lille prinsessen i magen. Håper at dere kommer til snart på ul på kk. Skal krysse fingrene for at alt går bra med dere & det gjør det nok ) Håper at du holder oss oppdatert på hvordan det går med den lille prinsessen. Masse lykke til, tenker på dere ) Skal selv tilbake til ul 22 sept, men det er bare for å sjekke blodstømningen, har antistoffer i blodet mitt!
mamma til tre prinsesser Skrevet 24. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2008 Tenkte å komme med en liten oppdatering her! Var på Haukeland i går, og der fikk vi bekreftet det de trodde i Haugesund. Den høyre nyren til babyen er full av cyster, så nyren virker sannsynligvis ikke. Den venstre var helt fin og alt annet var også som det skulle, så det er jo ikke noe problem sånn egentlig. Eneste er at hun kommer til å bli født med en dysfunksjonell nyre som sannsynligvis blir fjernet ved en senere anledning. Fremover i svangerskapet skal jeg på jevnlige ultralyder på Haukeland for å følge med på om der er noen utvikling/forandring. Den neste er om fem uker. Legen som foretok ultralyden var enig i at det så ut som en jente, så nå kan vi kanskje tørre å handle inn litt rosa :-) Ellers var alt helt perfekt med henne, størrelse og vekt var akkurat i det sjiktet det skal være ifht alder og livlig er hun :-)
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Kunne de si noe om hvorfor og hvordan hun hadde fått cyster så tidlig? Og kunne fødselen gå som normalt eller? Kunne cystene forsvinne eller var det ikke noe håp? Men uansett gøy at du får ei lita prinsesse:) Masse gratulasjoner i fra meg:)
mamma til tre prinsesser Skrevet 24. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2008 Det er nok bare tilfeldig at de har kommet. Etter som vi forstod, så har nyren blitt laget med cystene i. Derfor vil de ikke gå på den andre, for den er laget uten. Nyren er mest sannsynlig ødelagt allerede, men på sikt trodde han både cystene og nyren ville skrumpe inn, og det var da det ble aktuelt å fjerne den. Ingen vits i å ha en "død" klump inni seg. Men dette er egentligt litt sånn som vi tolket det som ble sagt i går. Til neste undersøkelse skal jeg skrive liste over ting vi lurer på og få skikkelige svar. Blir helt tom i hode når en sitter der hos legen. Dersom noen andre har vært borti det samme hadde det vært interressant å høre hva som har skjedd med de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå