Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 han flyttet inn i august. første leie kom flere dager forsinket... skylte da på at han hadde sendt dem til feil person... skulle betale leie nummer 2 den 1 september, men fikk melding på telefonen samme dag at han fikk en uforutsett regning, og ikke kunne betale før den dagen (overførte da den 1 sept.) jeg forventet de kom inn raskt, men ingen penger den 2 september. gjorde han oppmerksom på det. 3 september var heller ingen penger kommet. vi sa da ifra at det ikke var gratis å bo her, og at vi ville se en kvittering på at pengene var betalt den dagen han sa. dette kunne han ikke gi oss før om mange dager... han skal også innbetale et depositum den 5 september, men det er visst forsinket det også.. i dag er pengene fremdeles ikke kommet... jeg sa ifra i dag at vi var nødt til å få pengene, og at han kunne komme opp å levere dem kontant, så kunne de andre han eventuelt hadde sendt gå som depositum. joda, han skulle levere pengene på døra i morgen *kremt* og finne seg et nytt sted å bo, for han likte ikke at folk ikke stolte på han..... han sa vi skulle få skriftlig oppsigelse når han fant et nytt sted å bo... sa da pent at han ikke hadde gitt oss noen grunn til å tro han heller, hvorpå han sa at greit, han skulle flytte.. jeg skrev bare da at vi også kom til å lete etter noen til å flytte inn, og hvis vi finner noen vil han også bli sakt opp med 1 mnd skriftlig oppsigelse som det står im kontrakten... er vi for strenge? eller er dette ok? har fått min dose av jævelige leietakere..... en av dem vi hadde var en som forsøkte å drepe to utlendinger, og nå skal i fengsel i en lang tid... han ramponerte hele leiligheten og stakk ifra den med så mye søppel og dritt at det sto opp etter veggene med stank søppel og skadedyr. vi måtte rydde opp, og rive ut ALT.... har også hatt et parr av dem som ikke betaler.... gosh...
enik<3M06&L08<3 Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 hadde han bodd der over lengre tid og allltid betalt når han skulle. kunne jeg godtatt en forsinkelse så sant han ga beskjed... men når det begynne rpå den måten kan han heller ikke forvente seg noe mer.. vi leier, og den ene gangen vi hadde fått uventet regninger, og sleit, så ringte vi hus eier, forklarte problemet og sa når vi kunne betale, og det ver oki! en annen ting er tekst meld. det syntes jeg blir lite troverdig og useriøst i en slik situasjon... så nei, syntes ikke dere er for strenge... så lenge dere holder dere til avtalen så er det greit. når hansier han uasett skl finne noe annet, så må jo dere få lov og se etter noe nytt å. dere har jo gyldig grunn for og si han opp også!
~sjiraff~ Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Synes ikke du er streng i det hele tatt. Det meste tyder vel på at han ikke har orden i økonomien sin, og dermed ingen stabil leietaker betalingsmessig. Her får ingen nøkkel før første husleie og depositum står på konto i banken.
Gjest Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Hvis dere har kontrakt så kan dere få et problem nå hvis han går videre med saken. Vi hadde en rævva leieboer selv og fikktil slutt kastet han ut med politets hjelp. Vi gjorde alt etter boka og da tok det 6 uker fra advarselen ble sendt, til namsfogden kastet ham ut. Da var det 8 uker fra leien som skulle betales, ikke kom. Arvet du denne leietakeren, kanskje? hehe Nå var vi verdens beste leietakere. De betaler når de skal, er hyggelige folk, og ikke minst, de bråker ikke! De ymtet frempå om å skaffe seg hund i sommer, men heldigvis står det i kontrakten at bikkje er glemmesak. Jeg kan godta en katt, men ikke bikkje, uansett størrelse.
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 4. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2008 jeg kan ikke forstå hvorfor folk ikke betaler.... jeg har til dags dato alltid betalt leie på riktig tidspunkt. ikke en annmerkning! og jeg har bodd borte i snart 5 år.... eid i snart 3 år... blir så oppgitt :-( hadde ikke leid ut hvis ikke jeg trengte pengene, og de pengene er faktisk de vi bruker til mat.... jævla kjedelig å sitte her med 247 kr på konto å vente på den forbanna leia >:-(
ana baroma Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Neste leietaker ber du om referanser av:) Og styr unna alle som ikke har det - det er et mitt beste råd.
sannamin* Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Ikke streng i det hele tatt.. dette er en av mange grunner til at vi ikke vil ha leietakere. Glad vi slipper å forholde oss til sånt. Slitsomt!
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 4. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2008 han hadde gode referanser :-/
sannamin* Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 er det mulig!!! Håper du får en ny leietaker:)
Gjest Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 Et lurt tips er å få depositumet betalt før eller under innflytting, da er dere sikret penger hvis leietaker ikke betaler. Jeg synes dere gjør det riktige her. Hadde han vært ærlig å sagt når han hadde råd til å betale og faktisk betalt så mener jeg at alle fortjener en ekstra sjanse. Kan være veldig dyrt å skifte bolig.
M@mm@ til mine barn Skrevet 4. september 2008 #11 Skrevet 4. september 2008 Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at om husleien skal betales 1. sept eller 1 en eller annen mnd så betyr ikke det at de skal være på huseiers konto 1.sept, men at de betales inn da og at det kan ta flere dager, opptil en uke før de da er på utleiers konto. Og innbetalte penger er ikke depositum uten at de står på en Depositumskonto. Nytter ikke med vanlig konto. Eller i hånden. Da er det forskuddsleie.
Store My Skrevet 4. september 2008 #12 Skrevet 4. september 2008 Nei, du er IKKE streng! Vi har hatt "leieboeren from hell" - det endte med namsfogden, utkastelse og en ødelagt leilighet - kostet oss 70 000,- å få den i orden igjen, han hadde ikke vasket på flere år, bare gjort sitt for å grise ned leiligheten (og klart det...) Mannen hadde gode referanser (ja, jeg sjekket), men det første tegnet på uklarheter var at han ikke klarte å betale den første husleia, deretter var depositumet forsinket. Det ordnet seg, men det viste seg da at det var sosialkontoret som betalte. Jeg skal aaaaaaaldri leie ut igjen (om jeg ikke aboslutt behøver det). Vær bare glad for at han flytter ut frivillig - jeg hadde forsøkt å bli kvitt ham så fort som mulig (men vær forsiktig, og følg det Huseierforeningen råder deg til, ellers kan du få et h.... etterpå).
noggie Skrevet 4. september 2008 #13 Skrevet 4. september 2008 En husleie er jo en regning og datoen er da forfallsdato dvs. kan betales senest denne datoen, men for at den skal ut av din konto denne datoen må den betales før 11.30. ( men så er det jo noe om at det skal gå 2 uker før første purring, som bør være skriftlig).
Northernlights Skrevet 4. september 2008 #14 Skrevet 4. september 2008 Såpass streng må du nesten være. Det er sant som du sier: Det er ikke gratis å bo! Har hatt et par stygge opplevelser da jeg var utleier i Norge...huff, det er ikke noe artig når man må mase for å få pengene de skal betale i leie, og de mye heller kjøper seg rasehund den mnd, istedenfor å betale leien.... Ja, det opplevde vi. Og andre ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå