Gå til innhold

hva legger dere i ordet vasking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

disse vasketrådene har jo gått litt igjen her på siden, og hver gang så er det noen som svarer at de vasker kjøkken og bad hver dag.

jeg ser for meg vasking som en litt mere omfattende sak enn det renholdet man gjør daglig.

for å ta kjøkkenet som et eksempel: jeg shiner kjøkkenet før jeg legger meg, og da mener jeg å vaske alle koppene/ stable i maskinen, tørke av alle benker og stekeovnplatene. bære ut søpla, og andre ting som gjør at kjøkkenet ser bra ut, og er klart til bruk neste dag.

med vasking mener jeg mere: gulv, inni kjøleskapet, utenpå skapdørene, bak stekeovnen, og det gjør jeg overhodet ikke hver dag, og har ikke planer om å gjøre det hver dag heller.

men ser jeg en flekk på gulvet så tar jeg den, lar den jo ikke ligge til gulvet skal vaskes da:-))

Hva legger dere andre i ordet vasking, kontra daglig renhold?

det er jo veldig forskjellig hva man legger i ordet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omtrent det samme som deg.

Skrevet

Samme som deg her også.

Skrevet

Det første (sette i oppvaskmaskin, tørke benker ol) kaller jeg "å ta oppvasken". Gjøres stort sett hver dag (som oftest av sambo).

Med vasking mener jeg det samme som over, pluss å vaske golvene, rydde og tørke støv av evt hyller, vinduskarmer og sånt. Bør taes en gang i uken (men ikke alltid det går).

Det siste, med å vaske skapdører, bak komfyren og den slags, kaller jeg for storrengjøring.... Å dra frem komfyren skjer ikke ukentlig hjemme hos oss iallefall....

Skrevet

Stort sett det samme som deg. Men pga at hunden vår drar inn mye skitt og gulvet vårt er heeelt ubrukelig (alt av skitt vises, bare man går over gulvet med varme føtter blir det merker som ikke går bort) vasker jeg kjapt over gulvene annenhver eller hver dag.

Bare med sånn engangs jif-moppe-ting, så er jo ikke no avanserte greier, fort gjort :)

Gjør det ikke alltid for at det er så skittent, men gulvet vårt SER veldig skittent ut.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...