Rosie the riveter Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Er sykmeldt 50% ut september. Har veldig lavt blodtrykk og lavt jernnivå, så jeg er konstant trøtt og svimmel. Da går det dårlig å jobbe 100 % samtidig som jeg har to små hjemme som også skal ha oppfølging. Noen andre her som er sykmeldte? Hvordan ble dere møtt på jobb osv? Var det full forståelse eller gjorde sjefen sitt ytterste for å gi deg dårlig samvittighet?
GreitÅVæreAnonym Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Jeg er halvt sykemeldt i 14 dager pga.nedpress og kynnere. Føler at det ikke er så akseptert/"gyldig" grunn å være borte pga svangerskapsplager på jobben, men det er ingen som sier noe... Det er nettopp det som gir meg den følelsen kanskje. Sjefene mine spør feks. ikke hvordan det går med meg ........... Men jeg kan ikke tenke på det Som legen min sa, så er det viktigere å ikke risikere komplikasjoner. Jobben kan event.tas igjen og de taper ikke penger på at vi er sykemeldt.
foma Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Jeg har nå vært sykemeldt siden jeg først merket at jeg var gravid i mai. og blir nok sykemeldt helt til nedkomst først i januar. Dette er mitt 3. svangerskap hvor jeg er sykemeldt store deler av det pga av kvalme og oppkast hele tiden.....Det gjør det derfor umulig å jobbe som lærer, plutselig kaster jeg bare opp, så jeg er avhengig av toalett/bøtte i umiddelbar nærhet... Arbeidsgiver er veldig forståelsesfull, og føler ikke at det er noe problem at jeg er borte. Dessuten er det bedre at han vet at jeg er borte lenge istedet for å prøve på jobb, og så ikke klare det. Nå kan i alle fall skolen engasjere vikar for hele perioden.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Sykemeldt siden slutten av juni og foreløpig ut september pga kvalme og oppkast som ikke er særlig ok å blande med en kundeservicejobb med langt til do. Har blitt møtt med god forståelse fra jobb, selv om det klart ikke er lett å forholde seg til, men siden jeg har fått et svangerskap som likner det forrige so far, så gjør det det littegrann lettere å se et forløp. Har fått en stedfortreder på jobb som også kommer til å være vikar nrå jeg går i perm, go alle er inforstått med at så lenge jeg ikke kommer tilbake i minst 80% stilling/arbeidsførhet så skal hun ha mine oppgaver mens jeg bare er "vanlig ansatt" (er leder til vanlig). Størst dårlig samvittighet har jeg nok bare gitt meg selv i troen på at jeg er uunnværlig, hehe.
Katsi Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Har værtsykemeldt siden uke 20 pga risikosvangerskap. Skal ikke tilbake i jobb igjen før etter permisjonen. På jobb er jeg selvstendig næringsdrivende, driver butikk. De ansatte har ikke protestert, men blir mye mas og telefoner da
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Jeg er også sykemld, først var jeg borte 1 mnd pga kvalme så jobbet jeg i 3 uker så ble jeg igjen sykemld pga kort livmorhals.. og er nå i uke 20. Ingen forståelse fra jobben, ingen som ringer og spør eller når jeg ringer så er det ingen som bryr seg... har lært meg med tiden og etter alle forsøkene vi har hatt at jeg gir faan i hele jobben, for det gjør de med meg.- Nå har jeg endelig lykkes og de skal ikke få ødelegge dette, og jeg skal jobbe resten av livet, og det med barn er ikke bare bare.. sånn er det med den saken hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå