Gjest Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 er 5 dager på overtid..var på kontroll på sykehuset i dag pga seteleie.. ble undersøkt,å d var fortsatt 2 cm åpning,moden,å 2 cm lang livmorhals..rumpa var festet å han tøyde meg .. så kom sjokket jeg ikke hadde reknet med.."du blir satt i gang i morgen tidlig kl 8 ,om ingenting annet sjer i kveld/natt" what??!! jeghadde ikke sett at den kom..ikke så fort hvertfall.. dett eble for sykehuspreget for min del..så dette så synke inn.. vil ikke bli satt i gang ,har hørt d er mye verre..når ting blir for planlagt så får jeg litt panikk.. så da krysser jeg fingrene for at ting kan skje av seg selv..
farmen Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 OO spennende!! hvis du vil fremskynde ting litt, kan du jo ha sex, vaske litt i huset og sånn Lykke til
Santi og gjengen Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Hei! (Nå er det litt over to uker siden jeg fødte, men jeg titter innom av og til for å se om flere nick jeg kjenner til har født.) Skjønner at beskjeden om igangsetting imorgen, kom brått på. Men samtidig mener jeg å huske at du har vært bekymret for rask fødsel. Å føde setefødsel i bil eller hjemme, kan være livstruende for barnet, så du får se på det som en god måte å få en trygg fødsel og et friskt barn på. Og du har jo to cm åpning allerede, og epidural får du ved 4 cm, så det trenger ikke bli smertefullt. Vet ikke om det hjelper, men det positive er ihvertfall at den lange ventetida snart er over... Lykke til ihvertfall!
Gjest Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 santi:takk for oppmuntrende ord..jeg håper du har rett.. bekymrer meg alltid mer enn nødvendig.. du er heldig som er ferdig:)
sonnenschein Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Åååå, spennende! Lurte litt på deg i dag tidlig siden jeg ikke så noen innlegg fra deg ....Du pleier jo å være veldig aktiv her inne og jeg tenkte at du kanskje var på føden... Dette går kjempe bra skal du se! Nå er du jo psykisk veldig godt forberedt, dette klarer du! Masse lykke til! Skal tenke på deg i morgen kl. 08.00!
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Åi så spennande! Dette klarer du! Både du og kroppen din har jo forberedt deg i lang tid! Tenk at no er ventetida snart slutt og du skal slippe og tenke meir på kven kva kor og når! Masse lykke til, sikker på at det går kjempefint ;o)
Gjest Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 hehe ja er blitt litt avhengig av bim kan du si..ventetiden blir litt kortere på den måten;) ja jeg trodde hvertfall jeg var psykisk forberedt..helt til i dag hehe.. så i kveld må jeg bare ha en runde i sengehalmen..jeg vil virkeligt ikke bli satt i gang.. håper han tøyde nok til at ting kan skje da.. så nå kommer jeg ikke til å være her med oppdatering før til etter helgen;) rart å tenke på at i morgen har jeg en baby i armene..selv om ingenting har gått så jeg hadde tenkt..d er litt skuffende..men sånn er d bare..en vet aldri hva som venter en når man blir gravid:) bare han er frisk å rask ,så skal jeg være verdens lykkligste på denne jord..
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Det kan ofte være en lang prosess å bli satt i gang, så du får nok fordøyd det tidsnok:-) Med førstemann ble jeg satt igang mandagsmorgen kl 9.00 og han var født natt til onsdag kl 0400 altså nesten to døgn etterpå. Det var ikke vondt før på slutten, så du må ikke være redd for at du skal gå rundt å ha smerter i flere døgn nå altså:-) Lykke til!!!
Gjest Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 aug-mamma var du moden å hadde åpning når du ble satt i gang? har hørt at d kan bli verre om man ikke er noen av delene..helt umoden å lukket.. har hatt raske fødsler før..så jeg håper jo at d går greit..må jo bare prøve tenke positivt..
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 Tenkte akkurat på det etter jeg hadde sendt innlegget:-) Jeg var veldig umoden og livmortappen var flere cm lang..så det går nok sikkert mye raskere for deg som allerede har åpning og i tillegg tidligere har hatt raske fødsler. Tror ikke det blir verre enn dine tidligere fødsler. Når det kommer i gang på ordenlig så er det som en rask fødsel. Jeg har bare født en gang tidligere så jeg vet jo ikke forskjellen på rask og ikke-rask fødsel, det er vel både positive og negative sider med begge deler kan jeg tenke meg..
har4barn Skrevet 4. september 2008 #11 Skrevet 4. september 2008 Jeg ble satt i gang etter 37 uker med nr 2 pga smerter. Pille (tror jeg) kl 21.30 - deretter tok de vannet, og kl 00.42 - etter 3 timer, var hun ute etter en fantastisk fødsel! Lykke til i morgen!!!!
Siw1 *mamma til Rikke&Adrian* Skrevet 4. september 2008 #12 Skrevet 4. september 2008 Så spennende da!! Jeg og har fulgt med litt på hvordan det går med deg, og hadde merket meg at du ikke hadde skrevet på en stund..hehe;) Du får ha masse lykke til da!! Det går helt sikkert kjempefint siden du er så moden fra før! Regner med å få høre en fødselshistorie etterhvert og!
Mama B Skrevet 4. september 2008 #13 Skrevet 4. september 2008 ÅÅ!! Lykke lykke til i morgen!! Så utrolig spent på dine vegne, og gleder meg til høre hvordan setefødselen din gikk! Jeg er sikker på at det komme til å gå kjempebra. Krysser fingrer og tær for deg her nå :-) Klem fra meg
2 gutter og 1 jente Skrevet 4. september 2008 #14 Skrevet 4. september 2008 ville bare berolige deg angående at det skal være så fryktelig vondt med igangsetting. klart en fødsel er jo aldri smertefri, men jeg ble igangsatt med førstemann heeeelt umoden og er ikke redd for å bli igangsatt igjen. lykke til!
Gjest Skrevet 4. september 2008 #15 Skrevet 4. september 2008 d var godt å høre.. d har begynt å ta seg litt opp her..men som de siste dagene /nettene så stopper d vel opp..har så utolig nedpress og..rumpa hans er festet..så vet ikke hva d betyr jeg,at jeg har så nedpress altså.. som sagt..så får vi prøve oss på litt ROMANTISK (not)sex i kveld..å se om d kan funke herregud så sprøtt dette er..d er jo 3 mann dette..men likevel så fjernt å uvirkelig at jeg snart har en baby i armene..igjen.. snart 5 år siden sist..hvor blir tiden av..
Svensk Skrevet 4. september 2008 #16 Skrevet 4. september 2008 Lykke til i morgon! Jag har blitt satt i gång begge gångerna. Syns det varit greit, ikke så smærtefullt. Brukte sju timmar med første mann. Moden med nummr to og två cm åpning. Da strippet de på em. Kom in dagen efter med 4.5 cm åpning. De tog vannet og hon var født en timme senare. En kjempe fin fødsel. Ønsker meg en sådan till! Så glad før din skull att noe sker i morgon!
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 4. september 2008 #17 Skrevet 4. september 2008 Kjære deg! Fikk samme beskjed som deg. Litt satt ut ja, hadde jo tenkt å gå i spontan fødsel. Føler nesten jeg gikk glipp av noe ved å bli satt i gang. MEN: jeg var så og si ikke moden, fikk modningsgelé og alt gikk kjempefint. Jenta ble tatt med vakum, men det hadde nok ikke noe med igangsettingen å gjøre, pleier å ende slik i vår familie Har jo ikke noe å sammenligne med, men jeg var klar for neste unge allerede timer etter fødselen jeg. Hehe. Så det trenger IKKE å bli verre ved igangsetting. Lykke til!!
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 4. september 2008 #18 Skrevet 4. september 2008 Så spennende! Masse lykke til!!! Håper du kommer inn hit og deler erfaring om igangsettelse før den 16. hvis du orker MIn hadde forresten festa hue sitt nå da. Han på 2,5år festa seg ikke før i fødsel, så jm sa to ganger at kanskje jeg slipper å blisatt igang, men jeg tror ikke det gitt. De pleier å trives godt inni her
lana<3 Skrevet 4. september 2008 #19 Skrevet 4. september 2008 Skal si redorkide, kan hende vi begge ligger inne og føder i morgen da, jeg er klar som et egg for fødsel i morgen jeg. Livmormunnen har vært forovervendt og åpen en cm etter fødselslegen tøyde meg sist, men nå idag kjente jeg at den har vendt seg bakover igjen og slikt var det i hele sist svangerskap også. Uansett hva som skjer så ønsker jeg deg lykke til i morgen og Hapiness jeg blir uansett satt igang den 11 september så skal komme inn og oppdatere hvordan det gikk.....guuuuud så spennnende... Du må komme inne her med en gang du får tid redorkide og oppdatere oss, det er bare 50/50 sjanse for at jeg blir satt igang i morgen.
9nakr Skrevet 4. september 2008 #20 Skrevet 4. september 2008 Kjempelykke til i morgen Redorkide! Skal tenke deg og oversende masse positive tanker i morgen tidlig.
Gjest Skrevet 5. september 2008 #21 Skrevet 5. september 2008 tusen takk jenter for alle tenker å fine ord:) lailaelin:jeg svarte deg visst på ditt innlegg og hehe.. er sååå misunnlig på deg som er sååå klar for fødsel..kunne ønske jeg hadde sagt d samme..men dessverre så kan jeg ikke helt slippe løst den gleden..jeg skal være så sjeleglad når alt er over ..å at han er frisk å rask.. kjenner jeg trenger all den styrken jeg kan få i dag:)
kareni Skrevet 5. september 2008 #22 Skrevet 5. september 2008 lykke til idag! krysse fingran for at alt går bra og at du snart sitter med en liten baby i armene dine!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå