Gå til innhold

Kan stress og angst gi høyt blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde høyt undertrykk på kontroll i dag 90 har tidligere hatt 75, men har sovet kjempedårlig og har det ikke så bra rent mentalt... Jm sa at alt ellers var fint. Skal ha ks om en uke. Er det mulig at det høye blodtrykket skyldes min psykiske tilstand? Ble så bekymret jeg nå... Men jm sa at urinprøve var fin....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stres og angst kan øke blodtrykket ditt ja, men det er også "normalt" at det øker mot slutten av svangerskapet. Så fremt du ikke har vann i kroppen eller protein i urin er det nok ikke mye å bekymre seg for. Det at du skal ha ks om ei uke, er jo nok til å øke blodrykket bare det:)

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har en god del vann i kroppen, men helt fin urinprøve. Jeg føler meg ganske stresset og sliten. Håper bare jeg klarer å skille mellom det som er reelle symptomer og det som er angst hvis det skulle bli verre...

Skrevet

Prøv å ikke bekymre deg. Tenk du har ikke lenge igjen før du får se barnet. Slapp av og nyt den siste tiden du har magen:)

Regner også med du går på jevnlige ktr nå når det nærmer seg?:)

Lykke til:)

Skrevet

90 er ikke høyt , ) Bare griet å ikke gå noe særlig over dette. Stress og angst er definitivt med på å øke blodtrykket, i allefall over tid. lykke til med KS!

Skrevet

jeg hadde skyhøyt blodtrykk pga stress.. Men når jeg ble sykemeldt, og senere byttet jobb, ble det lavere og nå er det helt perfekt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...