Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg likte forslaget ditt om å stelle i stand en "velkommen til verden"- fest for henne. :) Det var en koselig måte å feire datteren vår på ! Hadde ingen spesiel seremoni eller noe, men familie og venner ble invitert og hun fikk de typiske dåpsgavene !

Men, jeg lurer på en ting, hva serverte dere? middag og kaffe og kaker, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Johoo! Egen tråd til bare meg! hihi;) Koselig at du likte forslaget! :)

Vi serverte snitter vi bestilte ! Det slår alltid ann, og er ikke så veldig dyrt heller. Samtidig er det litt typisk "dåpsmat" . Så ble det masse kaker og kaffe etterpå. Men det kommer litt ann på når på dagen man har selskapet. Hvis selskapet skal holdes fra middagstid og utover er det kanskje greit å servere noe middag/varmmat. Vi synes også det var litt koselig å ha litt stil over det hele, i og med at det tross alt er en ganske stor begivenhet! :) Man skal ikke spare på noe når det kommer til barna! hehe ;)

Hvordan tenker du at du vil ha det ? kanskje jeg kan få noen tips av deg til neste "velkommen til verden fest" :)

Skrevet

Hei

Jeg hadde vel forespeilet meg noe slik ja :o) for det blir som med en dåp, bare uten sermonien i kirka. Vi leier idag, eller ville vi faktisk ha plantet et tre eller noe slikt i hagen, den dagen vi skulle ha festen (får ta det til nestemann).

Snitter høres bra ut, for vi skal ha selskapet på dagtig. - og kaffe og kaker. Vi er ikke så store familien, så vi blir nok ikke mer enn 12-17 stk + oss, kommer ann på hvem som kommer...noen bor langt unna.

Har nok ikke så mange nye forslag, men nå har jeg fått litt å tenke på.

Vi kaller forresten vesla for Matilde, og det er stor mulighet for at hun faktisk skal hete det, men vi må se henne først. Så nicket ditt glemmer jeg nok aldri ;o) hehe.......

Hva venter du og når har du termin? 2. mann?

Skrevet

Nåå, så morro! :) Jeg elsker navnet Mathilde selv. Heter opprinnelig Marie, men bytta navn for noen år siden til Mathilde. :) Liker det bedre!

Ja, venter nr 2 her! Er mye mer bekymra og utålmodig denne gangen kjenner jeg! Har termin 5 oktober, så nå nærmer det seg endelig! Volvat tror jeg går med ei lita jente her inne, så da må jeg stole på det! Har jente fra før også, så det blir søtt med to små ROOOSA !

Skrevet

åh så moro, vi venter også ei jente som sagt, tre dager etter deg - 8. oktober :o) Så du heter Mathilde også ja, ikke bare nicket, så kult. Jeg synes navnet er kjempestilig og håper hun passer til å hete det.

- og vet du hva, vi skal ha "velkommen til verden"-fest...spurte nettopp mannen min om hva han synes, og han likte det.

Så tusen takk for forslaget c",) deg glemmer jeg ikke så lett

Skrevet

forresten, hvordan skriver du innbydelsene...som til dåpen, bare bytter ut med "velkommen til verden"- fest?

Skrevet

Aimee var 3mnd ca, da vi holdt festen. Vi kjøpte sånne søte gull-rosa-glitter lignende innbydelser hvor vi skrev overskriften "Velkommen til verden-fest" Skrev at vi gjerne ville feire lille jenta vår som ny verdensborger osv. =) Det er jo litt fint at kortene ikke er helt vanlige dåpskort, sånn at det blir litt "velkommen til verden" -preget istede. hehe :)

Du må fortelle meg hvordan selskapet ble når den dagen kommer! :P

Skrevet

jeg tenkte faktisk at jeg skulle være så kreativ, til en forandring, og lage disse innbydelsene selv, siden det ikke blir så mange....hehe.

- men så har jeg så sinnsykt dårlig fantasi, så jeg trengte litt tips om hva man skriver....så nå tror jeg at jeg har en plan faktisk c",)

vi har snakket på å ta selskapet rett over jul, da er hun ca 3-4 mnd, spørs litt når hun har tenkt til å komme ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...