Gjest Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Syns det er så lite smak på mine... Nå må jeg riktignok lage glutenfrie, men det er bare å bytte ut hvetemelet med glutenfritt så er jeg i boks. Vil du dele en god pannekakeoppskrift med meg?
"Liten" lykke Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Se på denne linken. http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=15258
Frk. uflaks Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Her kommer min oppskrift:) Gubben sier pannekaker er det eneste av mat jeg kan lage bedre enn svigermor, så håper den faller i smak hos deg også =) Ingredienser: 4egg 6ss sukker 9dl hvetemel 11dl melk 1ts salt 4ss smør Slik gjør du: Visp sammen egg og sukker. Etterpå tilsetter du melka. Visp litt før du tilsetter salt og mel, og til slutt smeltet smør. La deigen svelle i ca 30 min før du begynner å steke:)
Gjest Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Hvor mange pannekaker blir dette Bamsemor?
Frk. uflaks Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Det var det da, husker ikke riktig jeg Men det er en stor røre. Jeg får hvertfall 15 av den om jeg ikke husker helt feil:)
Gjest Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Ja det gjør du nok. Skal prøve oppskriften din, kommer til å minske den litt for vi er bare to voksne og en 2 åring. Den bare må være god når din sambo sier den er bedre enn den moren hans lager!
FruMamma med nr 2 Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Av røra som evt blir igjen kan du ha i litt bakepulver, så vips har du vaffelrøre:)
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 jeg har aldri brukt oppskrift eller litermål når jeg lager pannekakerøre. Men jeg bruker 3 egg, ca 2 ss sukker, en sprut med flytende melange, ca 2 ts salt, hvetemel. lar den svelle i 10 minutt.
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 ..og MELK selfølgelig...=p vet ikke hvor mye.. alt ettersom hvor mange som skal ha...
noggie Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 Er litt avhengig av å bruke oppskrift jeg, men har en fra Donaldboka da var liten. Magica fra Trylls hokuspokuspannekaker: Pr. pers 1/2 egg 1 ss toppet mel 1 ts sukker( hopper noen ganger over det uten at det gjør no) melk til passe tykk. Vi er 2+1 liten og bruker stort sett 6 egg( har da så vesla kan få med et par i matboksen dagen etter).
gerd Skrevet 5. september 2008 #11 Skrevet 5. september 2008 Jeg har maange flere egg tydeligvis.... I går hadde jeg fire egg, fem dl melk og passe med mel.
Gurine Skrevet 5. september 2008 #12 Skrevet 5. september 2008 Jeg bruker ca 4dl hvetemel 1-2ts salt ca 3/4 l melk 2 egg Dette er vel ca 8 tynne pannekaker, så hender nok jeg dobler røra. Røra bør svelle i 30 min før steking for ikke å få så mye melsmak på pannekakene. Smør bruker jeg i panna når jeg steker. Synes det er godt med mye smak på pannekakene, så ta gjerne oppi et par teskjeer med salt i røra. Sukker synes jeg skal oppå og ikke i røra
Gjest Skrevet 5. september 2008 #13 Skrevet 5. september 2008 Hvis du syns det er lite smak i pannekakene dine, vil jeg anbefale deg å ta litt vaniljesukker i + litt kardemomme+ en klype salt + 1 ss rømme og litt smeltet smør. Bare bruk den oppskriften du har fra før du. Skal love deg det blir smak på pannekakene med dette i!
BabyBlue Skrevet 5. september 2008 #14 Skrevet 5. september 2008 Jeg bruker aldri mål på mine pannekaker, men gutta elsker dem. 4 Egg, ha i melk til du føler du får nok røre, ha i mel til du syns den er tykk nok, ha i sukker til du syns den er søt nok, å pittelitt vaniljesukker
Gjest Skrevet 5. september 2008 #15 Skrevet 5. september 2008 lurer litt på hva slags glutenfritt mel du synes er best til pannekaker? jeg har endt opp med jyttemel eller fibra teff. men jeg har jo ikke prøvd alle, så kansje jeg kunne prøve din sort mel?
2Enit Skrevet 5. september 2008 #16 Skrevet 5. september 2008 Jeg bruker Semper mix, rød pakke. Jeg har problemet at jeg alltid får masse klumper i røra jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå