allerhelstNorge Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Første skole dag i dag, det regner og er nitrist for en mamma som nå har 2 skolejenter;(. Minstemann er nøyaktig 4,5 år og har i dag trippet avsted til sin første alvorlige skoledag. Vel og merke har hun gått i "nursery class" i 1,5 år, så hun er godt vant med skoleuniformer. Men nursery er liksom frivillig og nå er det ikke frivillig lenger for nå har hun begynt i Reception (som tilsvarer 1.klasse i Norge) og da er det full dag fra kl.9-15.30 hver eneste dag. Kjennes veeeeeeldig rart ut og ikke minst kjennes det veldig feil ut å sende en liten krabat på skole når hun egentlig bare skulle leke minst 2 år til. Men det er nå sånn det er i dette landet, så det hjelper lite å sippe og synes synd på seg selv for om jeg holder henne hjemme må det betales bot.... på masse penger .....grrrrrr. Nå skal jeg stikke til naboen og drikke te før vi skal hente de yngste jentene våre. Vi er 3 mammaer/naboer som har 2 jenter hver og tro det eller ei: våre eldste går i samme klasse, 2.klasse (tilsvarende 3. i Norge) og de yngste går i samme klasse. Og så er det hyggelige mammaer også. Jeg har funnet ut at det er mange grunner til at vi flyttet akkurat hit akkurat nå. Jeg finner nye og gode grunner hver eneste dag jeg:)). Koz til dere, jenter;)
Reveenka Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Kos deg med te og hyggelige nabomammaer! Jeg synes de minste er små her også jeg, når de begynner på skolen enda de er jo 5 1/2 når de begynner i første trinn her. Og da har de ett år ekstra på baken i forhold til hos dere. De hadde lang dag, syns jeg - men det er vel en del lek, og ikke bare skole?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Engelsk skole er ikke bare bare..... Alvoret slår nok tidligere inn der enn her:o) Tar jeg ikke feil så har vel dine lekser over helgen også??? Eller er det ikke sånn lenger??? Så hyggelig at du har gode venninner når du først har flyttet bort dit:o)) Jeg kan nok forstå det med bot, for her i Norge kan man holde barna borte fra skolen, helt ustraffet.... Og det blir helt feil i mine øyne. Særlig når den delen som må ha ekstraundervisning bare øker. Men jeg er helt sikker på at de får leke litt, både i helger og ettermiddager:-D
Gjest Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Forstår deg veldig godt jeg, min minste kommer til å være 5 år når han starter på skolen, synst det er tidlig jeg... Tipper på at får politikerne det som de vil så starter nok norske barn like tidlig.. Kos deg med nabodamer, dvs når er du vel hjemme nå da... Gøy du trivest godt i annet land:0) Vi drømmer om noen år i USA etterhvert vi da.. Mannen min har bodd der i mange år før.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Jeg er så glad for at du har funnet en god venninne der borte:-) Det er ingenting som er bedre enn det når man bor langt "hjemmefra" og må sende liten prinsesse på skolen allerede nå. Dere får trøste hverandre:-) Og jeg er også glad for at du bor akkurat der du bor nå:-) Det er fint kjenner jeg:-)
Karomamma Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Gratulerer med stor skolejente!! Huff de er små, men jeg tror på tidlig skolestart, jeg da Kjempekoselig at du har funnet nye venninner på det nye stedet. Aldri for sent, vettu
Natteravnen* Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Lykke til med minstejenta! Håper det går fint, har forstått det slik at det er mykje leik for dei små også der borte, men er ikkje sikker. Sjølv syns eg også det høyrest lenge ut for ei på 4,5 men om en sammenligner med barnehager so er det kansje ikkje so gale likevel. Bra at du har fått kontakt med andre mammaer , godt at du og familien fann akurat den plassen kanskje!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå