trillemamma Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Vi er ofte hundevakter, passer hunden til svigers. Det er en hund som i alle år har sovet på soverommet sammen med far. Når vi har passet hunden, har han sovet på soverommet sammen med oss. Nå har vi jo fått en baby i hus og jeg vil ikke lenger la hunden sove på samme rom som oss, man skal jo ikke stole 100% på hunder. Sambo er ikke enig. De hundene som angriper babyen, er de hundene som har vært i familien i flere år, og som plutselig har blitt 2.prioritet i hjemmet. I natt sov babyen i sengen med oss, mens hunden sov på sin faste plass nedenfor sambo.
Aile Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Heisann! Jeg vil ikke si hva dere skal gjøre eller ikke gjøre ang. hunden. Men en ting, la ALDRI hunden og barnet være alene, uansett hvor snill osv hunden er. Hvis hunden er stabil psykisk og ser ut som den tollererer den lille bra, ser jeg ikke noen grunn til at den ikke kan ligge på soverommet sammen med dere. Med mindre den skal ligge oppi senga sammen med dere da, det er kanskje ikke så lurt:) Det er dessuten påvist flere ganger at hunder har en helt spesiell evne til å berolige mennesker og at det er forebyggende mot allergi at spedbarn har kontakt med hund:) Selv har vi to store hunder, de ligger ikke på soverommet vårt om natten (mest av praktiske årsaker), selv om de pleide det før. Hvis man er flink å tar det litt gradvis, vil jeg tro at det ikke er noe problem å venne hunden av med dette. Hunden vil neppe angripe den lille, men pass på at hunden får lov å snuse og sleike litt, slik at den kan bli kjent med og dermed trygg på den lille! Dette er utrolig viktig, slik at hunden ikke utvikler angst/redsel ovenfor barnet, da kan det bli skummelt. Lykke til! Håper noe av det var til hjelp...
trillemamma Skrevet 4. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2008 Nei jeg lar de ikke være alene sammen, men jeg tror ikke sambo bryr seg. Nå er heldigvis dette sjeldent en problemstilling, siden hunden ikke bor fast hos oss, i tillegg til at det stort sett jeg som er hjemme med mini. Ja, hunden har fått hilse på babyen, men han trekker seg litt unna, litt redd for den lille bråkete tingen som plutselig har kommet.
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 ja, her sover hunden vår på soverommet sammen med oss og babyen, det har hun gjort siden jenta vår ble født, var en del av at hun ikke skulle føle seg utenfor, at vi jagde ut henne siden det var kommet et nytt menneseke, men hun sover på gulvet da. jeg lar aldri hunden være alene på soverommet med babyen, selvom jeg kan stole på henne så gjør jeg ikke. man vet aldri.
PyttPytt Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Vi sover i vår seng, baby i sin og hunden på teppet sitt på gulvet, går så godt så
Slæsh84 Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Min mening: Stol aldri 100% på en hund,uansett hvor mye kjærligh.ol. den har fått. En vet aldri når dyr kan "klikke" hvis jeg kan bruke det utrykket.. Jeg hadde ikke latt hunden sove på samme rom, men gi den oppmerksomhet så den ikke blir sjalu,men den trenger ikke ligge sammen med dere... Hunden til min mor og far kan bli sjalu når jeg å min søster har ungene våre med,så da må min mor å far passe på å gi hun og oppmerksomhet,hvis ikke blir hun sjalu... Det var bare min mening da.. Dere må nesten finne ut av det selv.. Lykke til:)
Monica&Emma Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 det finnes vel hunder av alle slag... Jeg tror innimellom at man må passe mer på ungen, for jeg ser emma griper tak i ører og hudfolder og klyper til! Stakkars bikkja!!! Stort sett reagerer hundene når de blir skremte eller redde, og da må man jo skjerme dem. Tror det går greit så lenge hunden ikke føler seg "pressa opp i et hjørne" hvis du skjønner hva jeg mener. Emma sover på sitt eget rom i egen seng, så for oss er det ikke noe problem. Men nå, f.eks., ligger de og sover på sofaen begge to Er så søte så!
EierIkkeFantasi Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 samme her vi sover i vår seng, baby i sin å hunden på sin plass på gulvet(pga at han ikke liker seg alene),har døra på gløtt så han labber noen ganger ut i stua og legger seg... vi har sprinkelseng til lille og hunden hadde ikke komt seg oppi der uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå