Verbena Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 At ungene mine på 3 og 4,5år har det tusen ganger bedre i barnehagen sammen med andre barn enn hjemme sammen med meg. Jeg kan faktisk ikke tilby det barnehagen kan. De lærer seg å dele, sosialiseres med andre barn, vente på tur, ta hensyn. Jeg kan faktisk ikke tilby dette hjemme. Barnehagen er gull verdt og alle som jobber i barnehage har min fulle respekt og beundring. Aldri i livet om jeg hadde jobbet i barnehage, det er bare ikke meg. Jeg synes det er fantastisk at ungen får gå i barnehage jeg. Begynte ikke i barnehage selv før jeg var 4år og da bare 50%, og jeg husker hvor grusomt kjedelig det var å ikke være i barnehagen annenhver dag. Og ja jeg skriver dette her inne sånn at de som ikke er like glad i å sende ungen i barnehagen kan plukke alle argumentene mine fra hverandre =)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Hurra for barnehagen! Verden hadde ikke gått framover uten.. Og all ære til de som jobber der. Det kaller jeg hverdagshelter!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Jeg syns det var godt å lese det du har skrivd. Skrev et innlegg tidligere i dag hvor jeg skrev om gutten min som akkurat har begynt i bhg. (1,5 år gammel). Så takk=) Jeg trengte å lese dette nå. Jeg har egentlig samme oppfatning som deg, men det er litt vanskelig i tilvenningsperioden. Den tar tid, å det har jeg forståelse for.. Jeg tror han har gått av å være der, men det er jo uvant for han..
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Jeg tror på den gyldne midedelvei.. Klart barn har godt av å gå i barnehagen.. Men jeg tror også de har godt av å være med pappa og mamma. Så... Litt i barnehage hver dag og litt med mamma og pappa er ideelt for oss..
Gjest Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Vel, bra for ungene, om de har såpass uformuende foreldre.
Gjest Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Delvis enig, særlig etter fyllte 3 år. Men synes det ikke er optimalt når man har barna der i over 7 timer (selv om det selvfølgelig må bli sånn når man jobber fullt). Og ikke minst, tror ikke jeg hadde hatt lyst på en haug med unger dersom jeg måtte være hjemme med de til skolealder!
Solbollatilmamma Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Jeg har stor tro på at det meste går bra i måtelige mengder, men dersom jeg begynner å fable om at barna har det 1000 ganger bedre i barnehagen enn hjemme med meg/far er det et heller dårlig tegn. Heller ikke alle som jobber i barnehage har min fulle respekt eller velvilje, det skal ikke være slik at "alle" som ikke får annet arbeide kan være i barnehagen - for DER er det alltid behov for vikarer. Ikke alle er egnet til å jobbe med mennesker, og da er det feil at absolutt alle, med egen lønningskonto, skal få jobbe i barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå